Gasolin
2009.02.08
|
|
0 0
28208
|
Nem mindig direkt az utolsó fokozat. (de valóban az volna a kívánatos, hogy az utolsó fokozat direkt legyen, mert ahogy mondtad minden egyes plusz fogaskerék mechanikus veszteséget okoz és 1%-al növeli a fogyasztást ami kb. 3dl/100km) Van amikor pl. a kerékméret miatt nem lehet direkt fokozatú a váltó, mert az átlagos utazósebességnél ilyenkor túl magas lenne a motorfordulatszám. Másik ok amiért esetleg nem direkt a váltó. Pl. a ZF S151-es váltó max. bemenő nyomatéka direkt kihajtás esetén 1750Nm, gyorsító fokozat esetén 1950Nm (nem biztos, hogy pont ennyi lehet lehet +-50-100Nm, most pontosan nem tudom). Az egyel nagyobb direkt váltó /S181-es/ már 1950Nm-ig jó, gyorsító fokozat esetén 2050Nm. A nagyobb váltó már valamivel többe kerül. A gyár úgy takarékoskodik vagy az értékesítő munkatárs /csökkenti a költséget/, hogy csak a kisebb gyorsítófokozatú váltót szereli be mert az ugyanannyiba kerül mint a direkt váltó és nem hajlandó a drágább direkt váltó beépíteni. (remélem érthető ahogy leírtam) A vásrlásnál meg elvileg úgy kellene mennie a dolgoknak ahogy leírtad. |
Előzmény: Piston (28200)
|
|