carl solomon Creative Commons License 2009.02.01 0 0 43
Akkoriban ez még fel sem merülhetett, mégis komoly eredményeket értek el.
Igen, félreérthetően fogalmaztam, tehát a nem liberális oktatási rendszer eredménye volt a 99/1 arány.

A tehetséggondozás, a kemény munkára sarkallás lenne a fontos, ennek semmi köze a liberális rendszerhez.
Alapvetően az van, hogy ahol a liberális rendszer a divat ott a fejlődés is lendületesebb és az autoriter rendszerű oktatási szisztémákat preferáló országok pedig nem annyira kellemes helyek, mint az előbbiek.
Természetesen versenyegereket autoriter rendszerben könnyebb kitenyészteni, lásd a keletnémet úszónőket, de a közoktatás akkor sem azzal mérhető, hogy van-e az outputban féltucat kiválóság, hanem hogy a zöm mire képes. Nálunk nem túl sokra, mert a mi oktatási rendszerünk éppen a kreativitást, az önálló útkeresést és az ezekre való hajlandóságot irtja ki a gyerekekből és ezt megteszi már egészen fiatal korban, tehát baszhatod te a tehetséggondozást később. Ja, és a kemény munka meg önmagában lószar, mert ha valaki tévúton jár, az a nagyobb igyekezettel még távolabb kerül a céltól.

Aki meg a gyereknevelésről főleg a pofonra tud asszociálni, azzal nem igazán van miről vitatkoznom, mert az végképp nem ért az egészből semmit.
Előzmény: Törölt nick (41)