Momentán várakozó állásponton vagyok.
Mivel elég billegális mindenhol a helyzet, így szépen hazahordtam a masinát.
(majd 300 kiló rozsdamentes anyag) :))
Az alapkeret készen van, a fejtartó konzol félig (500 hosszú, 100x50x5 U profilok háttal egymásnak összehegesztve, és derékszögbe a párok. Kapásból vagy 20 kiló)
Csináltam képekket is, de meg kell keresnem, mert nem tudom, hogy az itteni kinti gépemen van-e, vagy még a fényképezőgépen, vagy a laposon. Franc ebbe a sok kütyübe... :))
Miközben csináltam, rájöttem egy-két statikus problémára, így menet közben átterveztem gyorsan.
A fejtartó 40x5-ös tűrt rozsdamentes csöveken fog le-fel szaladgálni 40-es lineáris csapágyakkal, köztük egy régi Deckel golyósorsóival.
A megtámasztása 450-500 mm hosszon van, a cső hossza 1020mm.
A vízszintes vezetőket már megcsináltam 40-es csőre, de változás van ott is, lineáris lécek fogják hordani az asztalt mindkét irányba. Természetesen golyósorsóval.
Közben kocsit kellett vennem, ez jól beintett a motorvásárlásnak, pedig hamar lépnem kell, mert egyre drágábbak a cuccok.
Klaviónál néztem a 6,4Nm-es mocikat, az pont jó lenne. :))
Az asztal kerete megvan már, az X tengely főtartó váza szintén.
Meg kell még csinálnom a Z tengely főkonzolját, csavarodásmentesen kötnöm kell az alsó kerethez, és felkészíteni a lineáris lécek fogadására.
Meg pár apróbb biszbasz, gyakorlatilag a váz félig készen van.
:)