Allia Creative Commons License 2009.01.08 0 0 18
Van egy olyan érzésem, hogy 2004 óta sokat változott a Gekko is. A 6 éves fiam és a 2 éves lányom is jár. Szakképzett pedagógusok foglalkoznak velük, egyéni felmérés és az általuk vázolt fejlesztési igény szerint. Igen, a felmérésen sokat kérdeztek a gyerekekről engem is, miközben feladatokat kaptak, koruknak megfelelően. A 6 éves próbálja lemásolni az egyre bonyolultabb vonalas rajzokat, rajzoljon embert, beszélgessenek, a 2 éves két elemű kirakót kapott, toronyépítőt... A foglalkozásokon van nagymozgás (pl. 2 évesnek karikából, alagútból, lépőkőből épített akadálypálya, pattogó labdák megkeresése, buborék elkapása; 6 évesnek nagy mozgással egybekötött szellemi feladat, pl. a szoba egyik végében van egy 3-4 részes toronyként egymásra rakható elemekből álló bohócot ábrázoló kép, memorizálja, elszalad, vagy elugrál a másik végébe, és a dobozból kiválasztja a soron következő elemet). Az óra második felében inkább szellemi feladatok vannak, amit ülve csinálnak, a két éves is lelkesen csinálja, sikerélménye van.
Én leginkább azért viszem a két évest, mert van mellette itthon egy egy éves is, akitől sok mindent nem tudunk csinálni, pl. nem tud festeni, ragasztgatni, nem tudom annyira szeparálni őket. A 6 évesnek meg a ceruzahasználatban van szüksége fejlesztésre, az oviban nem erőltetik. A tanév elején még nem szeretett rajzolni. 3 havi heti két alkalmas foglalkozás után nem csak rajzolni, de színezni is szeret, sikerélménye van benne.