Törölt nick Creative Commons License 2009.01.06 0 0 35
Nos, ha már van ilyen topik.

A Csepeli HÉV nem kerülne MÁV tulajdonba.
Ráckevei HÉV-nél például teljesen kézenfekvő lenne a dolog.
A MÁV-nak meglenne a kétvágányos vonala, amire azért ott lenne szükség.
Másrészről ez a leghosszabb HÉV vonal, és igazi távolsági feladatot lát el, sokkal inkább illik a MÁV profilba, ráadásul a belsővégállomás lehet a Keleti pályaudvar is.
Gödöllői HÉV-et csak azért nem adnám a MÁV-nak, mert ez a HÉV vonal az, ahol adja magát a legésszerűbb megoldás, összekötés a 2-es metróval.
Szentendrei HÉV jó kérdés, hiszen egyrészről a tervezett 5-ös metróvonal részét képezné, ugyanakkor szerintem más lehetőség is lehetőségként kellene felmerüljön.
Ez pedig nem más, mint az alagútban a Kelenföldi pályaudvarig vezetése, és ott a vasútba csatlakoztatni.
Ha esetleg AliGút megvalósulna, akkor amúgy is a fő irány a Nyugati pályaudvar alatt létrehozandó vasúti megállóhely lenne a Kelenföld felől érkező vonatoknak.
Igazából szerintem csak akkor van igazán értelme az összes HÉV vonal átadásának, ha az egybeesik a budapesti S-bahn hálózat kiépítésével, ahol a különböző HÉV vonalak a teljes rendszerbe integrálódnak.