Úgy tudom, hogy az M1:5 aránnyal az volt a cél, hogy egy-egy jármű szinte minden elemét el tudják készíteni. Gondolom, hogy azért a Haushalter-féle sebességmérő, vagy egy manométer a modelleken nem szedhető szét.
Én nagyon sok időt eltudok tőlteni, egy olyan modell, makett mellett, főleg 1:5 méretarányban amelyben részben irigykedve, részben pedig a preciz kidogozást nézegetve tátom a számat. Ez nem csak a Közl. Muzeum tárgyaira vonatkozik, hanem minden egyéb ilyen miniatür alkotásra. De az már igen csak nem tetszik, hogy egy eredeti példány felkinálását visszautasit a Muzeum, avval az ürüggyel, hogy ez a jármű már 1:5 méretarányban megvan a Muzeumnak, igy arra nincs szüksége.
Ugyanúgy eltudom itélni, azokat a manővereket is, amikor egy kis lelkes csapat, szabadidejét, esetlegesen felajánlja egy bizonyos megmentési akció érdekében, és az illető polgármester, (aki ráadásul egyik szervezője volt a Nohabos turának), olyan kikötésekkel áll elő amit ő sem tudott a mai napig megvalósítani. De erről talán >Füttyvadász< barátunk többet tudna mondani.
Nagyon bosszantanak azok a dolgok, hogy ma Magyarországon sok mindenre van pénz, ráadásul olyanra amire egyáltalán nincs is szükség, ugyanakkor mindennemű esetleges ésszerű javaslatok mennek pénzhiányra való hivatkozással a süllyesztőbe. De innentől kezdve már nem vasút, hanem politika