HIFIdzsedáj Creative Commons License 2009.01.02 0 0 2

Ami azt illeti, magam részéről ezeket a régi megoldásokat bizonyos szempontból máig jobban tudom értékelni. A CG-vel az a bajom, hogy műanyag. Bármilyen fejlett legyen is, még manapság is azonnal látni egy jeleneten, hogy az CG. Nem csak a karakterek esetében, hanem az egyéb renderelt képek/animációk esetében is. Például egy báb -ha nem is élő-, materiális értelemben valós, a róla készült felvételek szintén a valós világban, valós környezeti hatások között készülnek, emiatt sokkal életszerűbb és hitelesebb, hiszen bármilyen fejlett a CG, a környezetszimuláció (pl. részecskék, fénytörések ész szóródások, stb.) mai napig nem képes visszaadni a valós világot. Legjobb példa erre Jabba, vagy Yoda a Star Wars-ból, ezeknél számomra máig hitelesebb az eredeti báb verzió, mint az új CG.

Ugyanakkor a fejlődés nem állhat meg, és bizonyosan eljön majd az idő, amikor már a CG-t is el lehet hinni. Az átmeneti időszak viszont, az arra érzékenyek részére kicsit most szenvedés.