Hmm utánaszámoltam kicsit a dolgoknak. És neked van igazad, kissé nagyobb az energiaköltség mint gondoltam.
Elivel így festene:
Van Bp-Eger viszonylat. Reggel 5-től este 9-ig óránként jár valami.
Ez ugye napi 17 oda-vissza kanyar: összesen 17x2x142km = 4828 km/nap.
Erre van 5 db szerelvényünk, így egyre 4828/5 = 965.6 km/nap/szerelvény jut.
Ez egy év alatt 365x965.6 = 352444 km/év/szerelvény.
Vegyünk egy nagyon optimális esetet és mondjuk, hogy legyen Flirt, ami csak 120 tonna.
Így évente 120x352444 = 42293280 elegytonna*km/év/szerelvény.
Ha jól olvastam ki a rendelkezésemre álló adatokból, akkor a vontatás átlagos energiaszükséglete 0.038 kWh/elegytonna*km.
Így egy szerelvény 42293280*0.038 = 1607144.6 kWh/év energiát fogyaszt.
Ez 21.78 ft/kWh energiaárral éves szinten 1607144.6x21.78 = 35003610 ft/év/szerelvény.
Ez mondjuk az évi 105 milliónak már a harmada. Úgyhogy ön nyert:)
(Persze ezek csak továbbra is közelítő adatok, mivel a kWh/elegytonna*km adat hálózati szintű átlag volt, nem tükrözi az egyes vonalak eltérő adottságait)
Ezt nem tudja valaki véletlenül, hogy a Flirteket egészen pontosan mennyiért vettük, ehhez mekkora futamidejű, és mekkora kamatú hitelt vettünk vel?