bmw740d Creative Commons License 2008.12.14 0 0 15579

Jelenleg két ilyen átépítésben vagyok benne (laikus nézőként persze). Nekem régi mániám volt, hogy egy e36 coupe kaszniba egy V12-es motort tetessek. Megvettem a motort (M73 5,4), és megvettem az autót is (E36 M3). Közben a szerelőmet annyira beizgattam ezzel, hogy ő is vett egy small blockot (M70 5,0), és a saját versenyzésre használt E34-ébe elkezdte beletenni. Gondoltam nembaj, ha az övével kezdjük, legalább lesz gyakorlata, mire az enyémhez érünk. Persze ez hülyeség, mert az M73 elektronikailag gyökeresen különbözik az M70-től, az E36 pedig szintén az E34-től.

Mindenesetre a motort mechanikailag berakni egy E34-be nem nagy kaland, bőven van hely, egyáltalán nem tűnik úgy, mint ha nem odavaló lenne. A váltó egy szerelhető harangos manuális 735i váltó és az E32 750i saját automatájának levehető harangjának házasságából született. Én egy ugyanilyen harangot hegeszttetek most rá az M3 váltójára. Ha nem bírja majd, akkor veszek egy CSi váltót. A baj nem itt kezdődik. Még a fékrásegítést is orvosolta valahogy a barátom, majd rákérdezek hogyan, ha érdekel. Az igazi szopás az elektronikával van. Egyrészt keresi az automata váltóját, az óracsoportját és az elektronikus gázpedált is. Tehát kell neki adni EML-t, órát, és egy váltóvezérlőt, hogy azt higyje, rajta van az automata. De ez sem megoldás, jelenleg az van, hogy vagy megy mind a 12 henger, és csak 1500-ig forog, vagy kipörög végig, de ilyenkor csak az egyik hengersor megy. Ha valaki tudna erre okosat mondani, nem lennék hálátlan!

Az E36 V12-höz még hozzá se fogtunk...