verti Creative Commons License 2008.12.11 0 0 119
Részlet Kósa Lali mai tájékoztatójából:

Külön kategóriába tartoznak a parkolási díjak, mivel ezek nem egyszerű közszolgáltatási díjak, hanem fontos közlekedéspolitikai eszközök. A parkolási díjak várhatóan átlagosan 10,3 százalékkal nőnek. A város önkormányzata ugyanis azt szeretné, ha egyre többen vennék igénybe a tömegközlekedési eszközöket, annak érdekében, hogy a város közúthálózatának forgalmi terhelése csökkenjen. Két évvel ezelőtt még 99 millió utazást regisztráltak a tömegközlekedési eszközökön a városban, ami 2008-ra – , változatlan népességszám mellett – 5 millióval esett vissza. Ugyanakkor az emberek utazási igénye nem csökkent, sőt, növekedett. Ez például a vásárlási szokások átalakulásával magyarázható, ugyanis egyre többen keresik fel a nagy bevásárlóközpontokat. Ennek dacára a tömegközlekedési eszközök igénybe vétele csökkent. Ez pedig nem történhetett másként, csak úgy, hogy a személygépkocsi-forgalom nőtt. Ha viszont drága a parkolás, akkor jobban megfontolják az emberek, hogy autóval közelítsék-e meg úti céljukat, vagy tömegközlekedési eszközöket vegyenek ehhez igénybe. A város önkormányzata a belvárosi mélyparkolók díjait fokozatosan közelíteni kívánja a felszíni parkolókéhoz, így ezen a téren 33 százalékos lesz a várható díjemelés, míg a felszíni parkolási díjak átlagosan 6 százalék körüli mértékben nőnek. A debreceni önkormányzat egyébként jelentős változtatásokat tervez a parkolással kapcsolatban a városban, de ezekről az elképzelésekről a szakemberek később számolnak be. Nincs tervben azonban a fizető parkolók zónájának kiterjesztése a történelmi belvárost ölelő körúton kívülre.

Valamint Pajna nemrég egy nyilatkozatában megemlítette, hogy megvizsgálták a közlekedés javításának lehetőségeit, pl.: buszsávok szélesítését. (Gondolom létesítésre gondolt.)

Esetleg sejti valaki, hogy mit is terveznek?