Igen, a wikipédián is azt írják, hogy 1985 - ig fenntartható lett volna a forgalom. El is gondolkoztam azon, hogy ez a "fenntartható" vajon mit jelent. Azt, ami ma van Kecskeméten, vagy Nyíregyházán, vagy esetleg valami érdemi részvételt a térség közlekedésében.
Mellesleg könnyedén felvitt annyi teherforgalmat a nagyvasútra a kisvasút, amennyit ma álmodni sem mernének.
Lehet, hogy annyit elvitt, de inkább olyat és úgy kellett volna elvinne. Például a cukorrépát hogy szállították? Gépesítve volt a ki és berakodás? Az összes ilyen ömlesztett árunál ez nagyon fontos. Aztán még ott vannak az olyan szállítmányok, amik akkor nem voltak jellemzők, de egy jól működő és tényleg korszerűen termelő térségben mindennaposak lennének, a különböző fajta konténerek és nagyméretű dolgok. Én elhiszem, hogy amíg napi 50 forintért egész nap lapátolták a gabonát védőmaszk nélkül addig nem volt komolyabb probléma a szállítással.
de villamosítás után tram-train módszerrel működhetett volna, városokon belül villamosként.
Ez tény és Békéscsaba környékén nagyon jó településhálózatot lehetett volna kialakítani, jó közlekedéssel, korszerű iparral és mindennel csak az sokáig tart és sokba kerül. Ha belátják azt, hogy Magyarországon acélműnek Dunaújváros bőven elég Bátonyterenye nevű lázálmokra meg semmi szükség és átcsoportosítják a pénzt a Békéscsaba - Békés - Újkígyós - Gyula térségbe akkor a pénz meglett volna. Csak annak ellenére, hogy a kommunisták elvben mindent hosszútávon meg akartak tervezni a gyakorlatban soha az életben nem sikerült nekik semmit végrehajtani a terveket pedig még kevésbé. A mai Békéscsaba pedig kicsi a tram- trainhoz és az ottani embereknek sem ez a legnagyobb problémájuk. Szerintem ha a helyi közlekedésben kellene venni egy igazán korszerű emeletes buszt, akkor az éves beszerzési keret nagyrészét elköltenék.