Nekem is javították, kellett hozzá majd 4 hónap (pont egy nagyon kritikus időszakban, ugyanis július végén született meg a lányom, persze a gép is utána két hétre ment tönkre, soha jobbkor). Igaz, ha elfogadom az sx100-at, akkor már másfél hónap után megoldódott volna az ügy. De én nem eladni akartam a gépet (mert akkor tényleg jobb lett volna az új SX100, mint egy használt S1 IS), hanem használni. Egyébként most boldog és elégedett vagyok, hogy végre újra használhatom a kedvenc gépemet. De azért lenne egy-két megjegyzésem az üggyel kapcsolatban.
A Canonnak több emailt is írtam, és az ügyfélszolgálatnak is ecseteltem a problémámat. A levelekre semmilyen választ sem kaptam, az ügyfélszolgálaton felvették a problémát és elmondták, hogy továbbítják a megfelelő helyre és majd ők felveszik velem a kapcsolatot (erről emailt is kaptam eseményszámmal). Természetesen senki nem vette fel velem a kapcsolatot. Tudom, hogy valószínű, hogy akkor is ugyanaz lett volna a végeredmény (javítás sok-sok idő után), de jól esett volna, ha valaki illetékes felhív/emailt ír és elmagyarázza helyzetet, hogy miért változtattak az eddigi jól bevált szokáson (normális cseregép a gyárihibás gépek helyett). Negatív válasznak is örültem volna, de én semmilyet sem kaptam.
Amikor csak-csak nem történt semmi hosszú ideig, akkor megint felhívtam az üf-t és ott az eseményid alapján azt mondták, hogy a gép javítva mehetek érte a szervízbe. Persze nem volt kész a gép, alkatrészre várt.
Különben nekem is ezt mondták a szervízben, hogy ezért nem cserél a Canon SX10-re:
"Te hiába kéred a géped cseréjét a Canon azt mondhatja, hogy az irreálisan magas többletköltséggel járna neki, hogy kicserélje a gépedet, mintha azt megjavítaná, és Te kénytelen vagy beletörődni a javításba."
Na itt két dolgot nem értek.
1. Eddig cseréltek S3-re, később S5-re, ezek a gépek kb ugyanannyiba kerültek akkor, mint most egy SX10. Akkor nem volt magas többletköltség? Egyébként nem vagyok benne biztos, hogy a javítás annyival olcsóbb (bár ezt nem tudom).
2. Ha jól tudom, ez a hiba a ccd hibás huzalozásából ered, azaz a ccd beszállítója adott sz@rt a Canonnak, amit ők felhasználtak. Úgyhogy gondolom, a Canon a költségeket leveri/leverte a ccd gyártóján. Szóval neki semmi többletköltsége nincs.
Írok egy + dolgot is a Canonról, az ügyfélszolgálatosok mind kedves, udvarias és megértő emberek voltak (Bár nehéz őket elérni, mert a gépi hang azt mondja folyton, hogy jelenleg nincs szabad munkatársunk. Vagy nagyon kevesen vannak, vagy nagyon sok a problémás ember :)).
De különben mégegyszer leírom, hogy én most elégedett vagyok a javítással, csak ne így zajlott volna le az egész dolog. És én olyat sem mondok, hogy soha többet nem veszek Canont, mert a termékeikről jó a véleményem.