kk9vpt Creative Commons License 2008.11.06 0 0 346

Hú, köszönöm is a gyors választ!

 

Akkor ha jól értem, mellbevágóan nagy különbségeket nem fogok tapasztalni a két típus között, igazából mindegy, hogy melyiket veszem meg.

Viszont írtad, hogy a hírdetésekben "ezt-azt" elfelejtenek, ez elég gázul hangzik, pedig elég sok szép eladó motort találtam, de lehet, hogy akkor ez csalóka.

Ha jól értem leírásod alapján sok "különleges" dolgot nem lehet ellenőrizni, csak ilyen általánosságokat, mint szitál-e a kormány fékezésnél, jó-e az egyenesfutás utazósebességnél, stb... Ezek szerint nincsenek ilyen gs "specifikus" hibák? Azt lehet valahonnan sejteni, hogy mennyire hajtották a motort?

A teljesítménybeli különbségekről már olvastam, de mivel sajnos sok összehasonlítási alapom nincs, hogyan tudom megállapítani, hogy én tényleg az 50 lovas verziót vettem meg? Van valami irányszám például gyorsulásra? Nyilván nem fogok egy 0-100-at az eladó szeme láttára lenyomni, de mondjuk egy olyan, hogy 60-100 4-esben mennyi idő? Vagy valami hasonló. Esetleg más a hangja, rövidebb a gáz útja vagy valami.

 

Alkatrész és szerelhetőség terén milyen a helyzet? Bontott/utángyártott/új alkatrészek vannak és milyen árban, illetve mennyi? Illetve mennyire szerelhető? Esélyes, hogy ebben is tudok hengert és dugattyút cserélni itthon, mint egy robogóban, vagy itt azért már nem ilyen egyszerű a képlet?

 

Amúgy bevallom, hogy nekem az ER5 szimpatikusabb (és jobban is tetszik), de a GS pont azért tűnik jobb választásnak, mert egy "őskövület" és sok van belőle (Az ER% vs. GS fórumot már elolvastam). Mintha egyszerűen nem is lenne mit elrontai rajta, ha pedig mégis, akkor reális áron lehet cseredarabot találni.

 

Nincsenek illúzióim, nyilván el fogok esni a géppel meg itt-ott meghúzom. Nem is olyan példányt keresek, ami szép, hanem olyat, ami műszakilag kifogástalan. A karcolások annyira nem érdekelnek, hiszen nekem is ez az első komolyabb motorom, nyilván én is össze-vissza fogok vele bénázni egy darabig, főleg hogy városban is sokat megyek. Nem vagyok az a hajtós tipus (konkrétan azt sem tudom mennyi a végsebességük) és mostani gépeimnek is megadom, amit kérnek. Ezzel sem fogok száguldozni és tiltáson rohangálni és vízszintesig dönteni kanyarban. De szeretnék kifogni egy olyan előéletű motort, amit szintén így használtak. Még mielőtt megkérdezi valaki, azért váltanék, mert közeli barátaim rendszeresen túráznak már 2-3 éve és az én motorjaim ehhez kevesek. Kell egy gép, amivel lehet tartósan menni 100-110-et, ugyanakkor elég kicsi és könnyed a városi közlekedéshez is.

 

Köszönöm mégegyszer! Remélem lesz egy nekem is:)