Coop Creative Commons License 2008.11.05 0 0 340

Hali.

 

Kgfb. 14ezer ft. egy évre K&H-nál a GS-re. A 250-es robimra 8ezer körül volt.

 

Reagálva Kulcsarg kérdésére személyes véleményemet írom le.

 

Picit nosztalgiázva.

 

Sok embernek volt Simson mocija, nekem egy 82-es évjáratú van első tulaja tesóm volt a családban maradt ezen tanultam. Soha semmi baja sem volt. Pár ezer ft-ot ha költöttünk rá az évek alatt. Ritkán, de használom jól sikerült blokk sosem hagyott cserben még. Néha viccelt csak meg. Van olyan kollégám , aki pár száz km-rel rendelkező gyári állapotú gépeket vásárolja. Szép irigylésre méltó gyűjteménye van. Simok megférnek az 1000-es  YZF mellett, akad a garázsban egy tuning simoja is 100 valahány cm3 , 130 km/h képes száguldani, német tuning ára 400.000.- ft körül volt csak érdekessége miatt írom meg, van ilyen is.

 

Érd nem a világvége. 250-es túra robogómmal napi 300-400 km -t is mentem olykor, ha nem járnék többet vidékre, csak rövid távon használnám, ma is meg volna. A robogóval szívesebben jártam a belvárosba, az egyszerű gyorsabb használata miatt ami kezeléséből adódott. Csak gáz és fék, egy ujjal működtek a fékkarok, elől - hátul tárcsa volt, vízhűtés ami nyári dög melegben sem okozott gondot. A roppant nagy előnye gyorsulás, a nagy csomagtér és a szívargyújtó, lábvédő, nagy plexi volt, nem kellett váltani. Végsebessége 120-130 km/h volt az elektronikus leszabályzás miatt.

 

Jogosan kérdezhetnétek, ha meg voltam elégedve miért adtam el. A végsebesség, teljesítmény  miatt komoly előzésbe nem lehetett belemenni, hosszú távon lassú volt, és kinőttem.

 

Bejárni 30 km túlról minden nap, elég egy 125-250 cm3-es robogó, kényelmes ülés pozíció, kellő szélvédelem. Persze csak akkor ha nem szeretnél sport kipufogót, hallani a motor bőgését, érezni a száguldást, utast szállítani.

Úgy veszem észre ismerősi körömben  többen kezdtek el robogóval munkába járni, még olyan ember is aki előtte kissé bolondnak tartotta a motorosokat.

 

A GS amúgy igazi hű társ, tartós, jó moci a nagy motorozás élményét adja gazdájának kis lóerejével.

 

A szervízelés a robi esetében drágább-e mint a GS-nél ez több dologtól függ. Amennyiben márkaszervíz végzi minden lehet. Egy nívós helyen 38.000.- ft-ot kértek volna 10.000-es szervízre a robinál, a vásárlás helyén márkaszervízben 9ezer is elég volt. Az biztos hogy a variátor görgő és ékszíj nem örök darab, de nem kell sűrűn cserélni.

 

Üdv. Coop!