alibi-man Creative Commons License 2008.11.05 0 0 14873
>veszik el a helyet a bicajúttól, nézhetjük ezt úgy is, ugye

Éz azért kicsit viccesen hangzik.

Az autóforgalomnak valóban sok hátránya, plána a Margit híd környékén. SZVSZ a legszennyezetteb. Még1x el kell mondanom, én magasabb prioritásúra helyezném a bringautak fejlesztését, ha egész évben lehetne használni a bicajt. Akár sok helyen az autók rovására is. De télen is muszály közlkedni. senki nem ül bringára 5 fok alatt.

Most nehogy nekem individualista fasságokkal gyere, hogy te igen ,még hóban is, mert erre azt vállaszolom, hogy azárt fáj a vállam, mert annak idején voltam olyan hülye, és télen is motoroztam. És hiába volt bundával bélelt börszerkóm (ami leégett rólam az Ajtósi Düreren).

> Ja, ha tudsz neki normális szélességet adni

Úgy tudom az lesz, de nem érdemes se pro, se kontra prejudikálni. Én inkább azt feltételezem, hogy kiszámolták, milyen széles sávok kellenek az autóknak, vill. megállónak, és mennyi marad a bringaútnak.

>Ja, és persze a keresztező forgalommal szemben elsőbbség, ez is a minimumszinthez tartozik.

Ezzel sajnos vitatkoznom kell. Az, hogy jelenleg a bringásnak elsőbbsége van a keresztezésnél a bringaúton hihetetlen problémákat okoz. Az egy dolog, hogy jelenleg is hosszú, elhúzódó perek vannak. Az emberhalál fontosabb, és az is fontos, hogy vétlenek kerülnek sittre. Kifejtem, mire gondolok.

Veres Péter út - Bökényföldi kereszteződés. Bringa út megy a Vpéteren, az autónak elsőbbséget kell adnia a bringásnak. Fordulsz a Vpéterről a Bföldire, jobbra, kis ívben. Eccerüen nem lehet látni a bringautat, még személyautóból sem, zárt kisteherautóból pláne nem. Jelenleg befordulok, és megállok, hogy elnézzek jobbra. Mögöttem meg szól a duda. Ezer ilyen kereszteződés van. A bringás meg jön, mint az állat, tisztában van az elsőbbségével, nagyot csattan, majd elhallgat. Az autós meg megy a sittre. A bringás nem tartja be a sebességkorlátozást (25 km/ó), szar a fékje a nagy sebességhez (nekem tárcsa van, 1 az 1000-ből ilyen)

Hiogy mennyire megy, mint az állat? Györben a haverom tolatott ki a parkolóból, kinézett, hogy jön-e valami, látta, hogy messze egy bringa, tolatott tovább, csattanás, a bringás átrepült a kocsi fölött, koponyatörés, kulcscsonttörés, a havert sittel fenyegette a bíróság. 2. fokon igazságügyi szakértő megállapította, hogy az autó és a bringa sérülése alapján a biciklinek legalább 45-el kelett jönnie. Úgyhogy a haver megúszta.

- A bringások egy része nagyon felelőtlen, és arrogáns (visszaél az elsőbbségadási kötelezettséggel).
- A bringással lehetetlen betartatni a sebességkorlátozást, a trafipax nem müködik.
- A bringákat nem kell müszakiztatni, bármilyen állapotban lehet a gép. Fék, futómű, gumik.

A balesetek egy részénél - a jelenlegi szabályozás miatt - az autós a hibás. Csakhogy ezek nagyobbik részénél ott van a megjegyzés, hogy a bicikilisnek ugyan előnye volt, de az autós nem láthatta, vagy a biciklis túl gyors volt, vagy figyelmetlen, nem defenzív volt, azaz nem vette figyelembe, hogy az autós pl. nem láthatja. A bringások jó része offenzíven vezet. Hiszen nem is kell oktatáson részt vennie, ahol elmagyarázzák neki, hogy egy dolog az elsőbbség, de fontosabb az óvatosság. Mindig a bringás a vesztes egy ütközésnél.
Előzmény: ghosty9 (14866)