Népi Angyal Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14680
Ez többszörösen nagyobb beruházás, mint a metró-HÉV, és ahhoz képest az előnyei nem túl jelentősek. Rákoscsaba, Rákoskert, Rákoshegy felől ma is ott a vasút, nekik a városközpont felé nem ad semmi többletet az, ha a mai nyomvonal helyett Keresztúr központján át vezetne a vasútvonal.

Rákoskert, -hegy, -csaba felől nem igazán működik ma a vasút, mert a lakott terület szélén vezet el, a keresztúri központot pedig elkerüli. Így a kerületen belüli forgalomban még akkor sem lehetne figyelembe venni, ha ötpercenként járna, de a belváros felé is csak átszállással érhető el. (Ezért jobb nála per pillanat a buszkorridor.) Ha bevisszük a Pesti út alá, a hátrányok jelentős része megszűnik, viszont a metróval ellentétben Rákoskert, -hegy, -csaba felé is közvetlen kiszolgálást kapunk. Plusz a belváros felé szétágazhat, és nem muszáj minden áramlatot egy irányba terelni, mehet a belső körvasútra is Zugló vagy Kelenföld felé.

Cserébe Keresztúr-központnak adnánk egy 20-30 percenként járó, folyamatosan késő, és zsúfolt vonatot, amire úgysem férnek fel.
Egy vagon pénzért nem csináltunk semmit.


Már megbocsáss, de ez csúsztatás. Jeleztem, hogy mindezt én is csak akkor tartom elképzelhetőnek, ha a budapesti vasútvonalakat helyrepofozzák, ilyen szinten tehát bavallottan álmodozásról van szó. Ekkor viszont nem 20-30 percenként és nem folyamatosan késő, zsúfolt vonatokról van szó.

Nézd, ezer, meg kétezermilliárd forintból én is fantasztikus dolgokat tudnék csinálni, de annyi most nincs. És még abban sem vagyok biztos, hogy ha lenne, akkor tényleg a vasútra kéne költeni.

Abban miért vagy biztos, hogy a metró-szárnyvonalra kéne költeni? A konkrét vonalszakaszok ára ugyanis nagyságrendileg nem különbözhet a két esetben, és az eredeti kérdésem erre vonatkozott.
Előzmény: attus germanicus (14679)