Törölt nick Creative Commons License 2008.11.01 0 0 14661
ekkora volumenű forgalom elvezetésére a busz nem felel meg, pont
legalábbis nem európában, a 21. században: por, zaj, károsanyag, magas üzemanyag költség stb.

egy fokkal jobb lenne, ha troliként épülne ki, ha már ennyi pénzt áldoznak egy teljesen új pályába: olcsóbb üzemanyag, környezetbarátabb működés; és a villamosnál olcsóbb....

...ha már a pénzen akarunk "spórolni"


mert ami meg néked nem jön le talán, az az hogy valóban drágább az elővárosi vasút, DE arra IS szükség lesz, méghozzá a) emeletes motorvonatokkal b) sűrűbb követéssel....méghozzá nem is a nagyon távoli jövőben, talán a második adag flirt (2010) utáni újabb motorvonat beszerzések már ilyenek lesznek, tehát kb. 2012-re reális esély van arra, hogy a hatvani, újszászi, ceglédi vonalakon emeletes EMU-4-ek közlekedjenek

és tudod mit nem lehet még elspórolni? az összes, de az összes pályaudvar és vasútállomás felújítását


magyarán ezekre a beruházásokra, bármennyire drágának TŰNIK is, szükség van; ellenben a megnövelt s-bahn kapacitás, az szorosabb ráhordás, az átmenő vonatok jelentette kevesebb átszállás következtében már korántsem egyértelmű hogy drágább vagy hogy nem térülne meg; ellenben a buszsávra a felsorolt dolgok miatt már nem biztos hogy szükség lenne,

ezt a pénzt tehát bele lehetne tenni az s-bahn fejlesztésbe és ezzel mondjuk 1 évvel előrébb hozni a megvalósítást


erről ennyit
Előzmény: BoGar (14660)