radio100jozsi Creative Commons License 2008.10.24 0 0 14412

Ma volt egy gyors oda-vissza utam Csévharasztról Dunaújvárosba.

Mivel hétvégi forgalom volt, bár kamionstop nem, ezért bevállaltam az M0D-t.

 

Az útvonal Vasad-4-es-M0K-M5-M0D-M6-Dunaújváros, és vissza, 1 ó 15 p oda, és ennyi vissza is a város közepétől (Buszállomás). Nem is rossz.

 

Na az M0K-ról az M5-ösre nagyon centizve, és lendülettel lehet besorolni, mivel kamion hátán kamion a szélső, belső sávban előtted, utánad.

Utána az M0D mégrosszabb, aki ősz hajszálat akar, annak tuti módi ezen autókázni, kipróbálhatja milyen amikor óra szerint 88-al haladva előtted kamion, mögötted kamion, és melletted a visszapillantó tükrödtől pár centire 100-al elsuhan egy kamion, és még egy, még egy...stb. Összesen 11 kamion előzött meg az M0K-n, az előzni tilost senki nem tartja be, miközben én óra szerint 88 km/h-val haladtam, de itt jegyzem meg, hogy egyik kamion sem magyar rendszámú volt.

A személyautók sebesség túllépését már nem is említem meg.

 

Ezek után csoda számba ment a totál üres M6-ra ráhajtani, se előttem, se mögöttem sehol senki. Azt megállapíthattam, hogy a 100 km/h-ás korlátozás Érd szélén a hosszú egyenesnél totál felesleges, és nem is értem mi az indoka. A kanyargós résznél az M0 közelében viszont tényleg kell a 80-as korlátozás.

Haladva az üres úton Érdnél csodálkoztam, hogy a párhuzamos 6/7-es elkerülőn meg egymásba érnek a se eleje, se vége kocsisorok, valszeg másnak is M0D fóbiája van, és ezért nem jár erre.

Ráérve a régi M6-ra, valóságos 5 évvel ezelőtti M3 feeling fogadott hatalmába, mikor hasonlóan üresség volt még az M30 elágazás után Polgár felé.

Nem tolt le senki az útról, kényelmesen hosszú ívekben tudtam előzni, és a jó vonalvezetésnek is hála élvezetesen lehetett autózni 140 km/h-val óra szerint.

 

Viszafelé az M6-oson hasonló forgalom, talán árnyaltabban nagyobb Pestről kifelé haladó forgalmat láttam, majd az M6 bevezető szokásosan üres, amit most figyelve mégjobban nem értek.

Aki jön a párhuzamos 6/7-es elkerülön, az miért nem jön fel az M6-ra még annyira sem, hogy Ófalunál fel, majd a 6-os csp-nél le, és ezzel levág egy beszögelést Érdnél. Ennyire senki nem tudja, hogy ingyenes 3,5 t-ig az M6 a 6/7 elválásig? Mert közben nost is szépen hömpölygött az elkerülö az autóforgalom, miközben üres volt az M6.

 

Az M0D-n viszont szerencsére már 17 óra után nem sokkal kevesebb kamionforgalom volt tapasztalható, így szépen lehetett haladni a szokásos 88 km/h-val, de a belsőben viszont felbuzdulva a kevesebb kamionnak, megjelentek a 110-130 döngető honfitársaink, kiegészülve az előjövő motorosokkal.

Az M5 ráhajtó simán ment, de meglepett, hogy rákanyarodva az M5-re 100 km/h-ás tábla fogadott, ez valszeg a balesetveszélyes nagy becsatlakozó forgalom lehet az oka.

 

Utána az M0K kiágazás előtt megtorpant az M5-ös, a belső sáv is folyamatos fékezéssel 70-re lassult, mivel a nagy forgalom halad már az M0K-ra.

 

Végre M0K valóságos felüdülés az M0D után, viszont jól érzékelhetően megnőtt a forgalom.

 

Az úton változás, hogy a Cegléd 4-es táblák Monor 4-esre lettek átmatricázva az M5-4-es között. Az út széli tábláknál viszont egy sor hiányzik, azaz legalul a 4-es X km, majd legfelül az M3 x Km, 3 x Km, és alatta semmi, azaz a 31-es út kimaradt.

 

Az Alacska pihenőnél épül a benzinkút.

 

Majd a 4-es kihajtóhoz érve az előttem lévő majdnem eltévesztette az utat, ami jogos is, mivel régen itt volt az M0K vége, ezért a felfestés is más volt, de most, hogy tovább vezet az út, elfelejtették a szélső sávban az egyenes-jobbra nyilacskákat felfesteni, sőt annyira rosszúl látható a betonon a festés, hogy én is záróvonalnak láttam a szaggatottat, azaz ahol ki lehet a 4-es gy/e-be sorolni.

 

M0D balesetveszélyes szituáció:

 

Az 5-51 között Buda felé 3 sávos, na most balra a belsőben elmegy egy autós, majd előttem keresztbe ki a "3". szélső sávba, majd mielpőtt az az 51-re kanyarodna, keresztbe ismét be a legbelsőbe.

 

Államkassza:

 

Az M0D-n 2 km-enként fix traffipax, a sebességhatatárt 70 km/h-ra kellene levinni, és az út két végén mobil rendőrőrsöt telepíteni, 1 év alatt a sok külföldi kamionostól be lehetne kaszálni az adócsökkentés hiányzó részét.

 

Viszont jelen állás szerint személyautóval a sok dög között életveszély autózni ott, és sajnos halálos.