dutrancs Creative Commons License 2008.10.02 0 0 3865
Nagyon jól ismered a témát!!Ezeket te mind megélted,tapasztaltad vagy kutatómunka eredménye?Mert én megéltem abban az időben.A mi TSZ-ünk 1975-be lépett be az IKR-be(vagy akkor még Corn Produktion System-be?) már nem is emlékszem.Voltam Claas vezető és Rába-Steiger szerelő tanfolyamon,és sokat jártam oda (Nagyigmándra) hol alkatrészért hol pedig valamelyik alk.felújító műhelybe.Sok nagyszerű embert ismertem meg közülük a mérnök-tanároktól kezdve az egyszerű de nagyszerű szerelőgárda tagjai közül is.Nembeszélve a kőrzetünk "körzeti "szerelőjéről.Szerettem amit csináltam ,érdekelt minden ami új volt.Azért azzal is elbüszkélkedhetem(hamár így négyszem között vagyunk),hogy egyik évben levelet kapott a TSz elnök az IKR-vezetőinek aláírásával,hogy biztosítsák számomra,hogy előadást tarthassak az ő szervíz szakemberei továbbképzésén arról ,hogy én autódidakta módon hogyan oldom meg a sajátmagam képzését valamint az újításaimról.Emlékszem még apukámtól kértem el az 1200-as Zsigáját,hogy elmenjek Bábolnára az  akkoriban átadott oktatási központba két alkalommal.Könyveimnek persze nagy sikerei  lettek amit magammal vittem.Láttátok volna a műhelyfőnököm fejét milyen lett mikor az ágazatvezető elhozta neki a levelet megmutatni.(Többet ért mint akármilyen Kiváló Dolgozó -kitüntetés).Hozzájutottam az annak idélyén népszerű szervíztájékoztatókhoz is,néha a Kukorica újsághoz is ,valamint résztvettem a TSz-ünk csapatával egyIKR vetélkedőn is Kecskeméten a Technika házában.Harmadikak lettünk.Abban az időben két 80-as és egy 100-as gépünk volt, meg kaptunk egy új 1o5-öst.A 80-asok eléggé kiszuperáltak voltak úgyhogy a cséplőrésztől kezdve a motorjaikon át egész a hidrosztatikus hajtásig bezárólag minden porcikájával meg kellett,hogy -közelebbről is -megismerkedhessük.De ugyan úgy elmondhatom ezeket a Rába-Steigerekről is.De hol vannak már azok az idők??!Amennyiben megtalálom a levelet majd beteszem érdekességképpen.
Előzmény: RS-250 (3858)