Megtörtént...
Ma a Hortobágyon volt dolgom, és mit hallok a kocsiban a hírekben: főpolgármesterünk közli, hogy kinőttük Budapestet, és drasztikus változtatásokra, na meg ÚJABB KERÜLŐ UTAKRA VAN SZÜKSÉG. Mondom magamban, te jó ég, befuccsolt a vadonatúj M0 szakasz, nem győzi a hirtelen rászakadt forgalmat.
Elnézést kértem kollégámtól a nem tervezett kitérőért, és irányt vettem hazafelé a 4-es főút helyett az M3 felé.
Kb. 16:45-re (abszolút délutáni csúcsidő) értük el az új M0 csomópontot. Kerestem a tranzit teherforgalom terelésére utaló táblákat, de ilyeneket nem találtam. Sehol egy többnyelvű utasítás, hogy a városba tilos a tranzit kamionoknak behajtani, és hogy csak az M0 vehető igénybe a köztes főutak, meg az M5, M6, M7, M1 autópályák felé tartó, 3,5 tonnát meghaladó gépjárműveknek. Pedig mintha erről lett volna szó, vagy tévedek?!
Végighajtva az M5-ig, pontosan egy tucat kamiont sikerült megelőzzek átlag 110 - 115 km/h-val. Tehát semennyit. Viszont az M5 kivezető szakaszán a Hungária - Könyves K. krt. felől változatlanul hömpölyögnek a kamionok az M0 felé...
Most akkor miről is beszél a "derék" főpolgármesterünk?! Ahelyett, hogy egy gondosan megtervezett cselekvés-programot tenne le az asztalra, ami ténylegesen, rövid idő alatt megszabadítaná a fővárost a jelentős tranzit tehergépjármű tömegtől, újabb propagandába kezd, mindenféle kerülő utak szükségét bizonygatva.
Miért nem lep meg ez az újabb fejlemény?!