Szia!
A környezetünk védelme érdekében, egyre szigorúbbak az előírások az emissziós értékekre.
(Erről tényleg lehetne sokat vitatkozni, az állítólagos döntéshozókkal. Csak megjegyzés)
A kétütemű technológiában komoly változtatásokat kellet végrehajtani.
Durván! A hagyományos kétütemű motor működésénél, a forgattyús házban elősűrített benzin levegő keverék nyomta ki az égésterméket, mikor a dugattyú mozgása az átömlő csatornán keresztül az égéstér felé préselte. Ebben az esetben sajnos mindig volt veszteség. Az égéstermékből maradt vissza egy kevés, illetve a friss benzin levegő keverékből szökött el egy kevés.
A kipufogógázba keveredett valamennyi el nem használt üzemanyag!
A motorban viszont maradt vissza kipufogógáz!
Az új ötlet!
Robbanás után, mikor a dugattyú halad lefelé, nem az elősűrített benzin levegő keverékkel öblítik ki az égésterméket, hanem friss levegővel!
A szívó oldalon most két szívó torok van. Az egyiken csak levegő áramlik be, és ez nyomja ki az égésterméket. Mikor ez megtörtént, csak akkor kezd áramlani a benzin levegő keverék az égéstérbe.
Tehát! A kipufogógázba nem keveredik benzin. A kipufogógázhoz csak tiszta levegő keveredik, ami így azt fel is hígítja.
Mivel az öblítés során nincs benzin veszteség, így elméletileg a fogyasztás is alacsonyabb.
Mivel a friss benzin levegő keverékhez nem keveredik visszamaradt égéstermék, jobb a hatásfok, dinamikusabb a motor.
(Új gépnél tuti, azt próbáltam.)
Ezt az elvet több cég is alkalmazza. Gondolom más-más elnevezéssel, és picit más levegő áramoltatási rendszerrel.
Azt a kérdést ne tegyétek fel, hogy mi van akkor, amikor a gyűrűk, a dugattyú megkopik, és nem ideális a sűrítés, és a motoron belüli áramlás.
Azt se kérdezzétek meg, hogy a karburátor tengelyek kopásánál, szimmering kopásnál, mikor némi fals levegő is bejut, mi lesz.
Kiváncsi lennék rieder18 válaszára.
Úgy tudom, a Husi 2 éve alkalmazza ezt a technikát az amerkai piacon. Onnan nem hallottam visszajelzést.