profi-kertgep Creative Commons License 2008.08.30 0 0 1994
 Szia! A környezetünk védelme érdekében, egyre szigorúbbak az előírások az emissziós értékekre.

(Erről tényleg lehetne sokat vitatkozni, az állítólagos döntéshozókkal. Csak megjegyzés)

A kétütemű technológiában komoly változtatásokat kellet végrehajtani.

Durván! A hagyományos kétütemű motor működésénél, a forgattyús házban elősűrített benzin levegő keverék nyomta ki az égésterméket, mikor a dugattyú mozgása az átömlő csatornán keresztül az égéstér felé préselte. Ebben az esetben sajnos mindig volt veszteség. Az égéstermékből maradt vissza egy kevés, illetve a friss benzin levegő keverékből szökött el egy kevés.

A kipufogógázba keveredett valamennyi el nem használt üzemanyag!

A motorban viszont maradt vissza kipufogógáz!


Az új ötlet!

Robbanás után, mikor a dugattyú halad lefelé, nem az elősűrített benzin levegő keverékkel öblítik ki az égésterméket, hanem friss levegővel!

A szívó oldalon most két szívó torok van. Az egyiken csak levegő áramlik be, és ez nyomja ki az égésterméket. Mikor ez megtörtént, csak akkor kezd áramlani a benzin levegő keverék az égéstérbe.

Tehát! A kipufogógázba nem keveredik benzin. A kipufogógázhoz csak tiszta levegő keveredik, ami így azt fel is hígítja.

Mivel az öblítés során nincs benzin veszteség, így elméletileg a fogyasztás is alacsonyabb.

Mivel a friss benzin levegő keverékhez nem keveredik visszamaradt égéstermék, jobb a hatásfok, dinamikusabb a motor.

(Új gépnél tuti, azt próbáltam.)


Ezt az elvet több cég is alkalmazza. Gondolom más-más elnevezéssel, és picit más levegő áramoltatási rendszerrel.


Azt a kérdést ne tegyétek fel, hogy mi van akkor, amikor a gyűrűk, a dugattyú megkopik, és nem ideális a sűrítés, és a motoron belüli áramlás.

Azt se kérdezzétek meg, hogy a karburátor tengelyek kopásánál, szimmering kopásnál, mikor némi fals levegő is bejut, mi lesz.

 

Kiváncsi lennék rieder18 válaszára.

 

Úgy tudom, a Husi 2 éve alkalmazza ezt a technikát az amerkai piacon. Onnan nem hallottam visszajelzést.

Előzmény: Gypsy56 (1950)