KelemenGy Creative Commons License 2008.08.17 0 0 38174
Sokféle aspektje van ennek...

Egyrészt ugye igazatok van, mert így lopott rádiót is ki lehet kódolni, de mivel KaCsa jóbarátom szólnék mellette. Biztos vagyok benne, hogy nála fel se merül olyan, hogy tolvajoknak, orgazdáknak szeretne segíteni.
Az is sokszorosan tapasztalt tény, hogy rendszeresen kód nélkül adódnak el használt Ignisek, illetve olyan is előfordul, hogy az adott tulaj elveszti azt az egy címkécskét, amire a kód rá vagyon írva. Erre az esetre a Blaupunkttól közvetlenül is meg lehetne szerezni a kódot ugyanezen szám segítségével és a Blau sem tudja ellenőrizni, hogy aki kéri a kódot, ahhoz hogyan került a rádió. Az egyetlen bökkenő ezzel az, hogy ez a módszer lassabb, mint a reumás csiga...
Ez gyorsul fel itt, ami mindenkinek jó. Az szerintem a becsületére van bízva mindenkinek, hogy milyen szándékkal kéri ezt a kódot, és részemről azt kívánom, hogy száradjon le a keze annak, aki nem a legjobb tudomása szerint becsületes okokból teszi ezt.
Mellesleg mindenkinek azt tudnám tanácsolni, hogy ettől függetlenül a gyári rádiótól meg kell szabadulni mert sz*r...

Ignisek és a lopás. Nemrég kommunikáltam egy ismerőssel, aki a jófiúk oldaláról nézi a kocsilopásokat és alaposan benne van. Azt mondta, hogy az Ignisek lopkodása szaporodik, mivel kifutó modell, plusz az első példányokba már kellenek szép lassan a cserealkatrészek.

Ugyanazt a tanácsot adta ő is, amit már annyiszor hallott mindenki: hatékony védelmet az autókba!
Nem a szalonban beszerelt gyárikulcsos riasztóról beszélünk, az csak pityog. Van egy immobiliser gyárilag a kocsikban. Ez már jó, de kevés. Kell egy utólagos indításgátló is. Rosszabb esetben rejtett kapcsoló, jobb esetben olyan, ami három ponton blokkolja az indítást. Pl. a Tatu nevezetű is egy jó megoldás. Csak egy szenzor és egy egyedileg meghatározott csavar, vagy fémrész megérintése után indítható az autó. Kemény 4000 pénz egy ilyen cucc. De érdemes a beltér védelme érdekében egy komolyabb riasztót is beszerezni, ilyenek pl. a MagiCar cuccai. A legdrágább 50e Ft körül mozog. Még mindig csak töredéke az autó értékének, viszont védve van a beltér, van hozzá billenésérzékelő, üvegtörésszenzor és még millió más + egy pager, amin jelez neked minden eseményt, ha hatótávon belül vagy (kb 1 km).
Mindez úgy igazán hatékony, ha egyedileg és nem a hozzá adott rajz szerint van bekötve (kábelek színkódolása..., a riasztókat egységes fekete kábelezéssel szokás pl. bekötni). Én részemről ezek után már kormányzárat nem használok (féltem a bőrkormányt...), van viszont egy váltózáram, aminek a figyelmeztető matricái kint vannak az autón. Tapasztalatlanabb alkalmi tolvajt ez is elkergethet. Ráadásul elég egyedi kinézetű, ami újabb veszélyforrás lenne a tolvajoknak.
Szóval szerintem nem az ilyen kódos dolgokkal kellene kütymölni, mert ezt ha akarja vki, akkor máshonnan is megoldja, csak szoftver kérdése. Inkább védjük az autóinkat, hogy ne legyen forrása a lopott alkatrésznek.
Előzmény: karesz2 (38173)