A négy egymásra kölcsönösen merőleges irányt úgy képzeled el, hogy.. ?
Mert az odáig rendben van, hogy beindítod a pl. qbasic editorát, definiálsz egy
3 dimenziós tömböt..
tomb(10,10,10) minden irányban 10 elemmel.. azaz ezzel egy 10 elem hosszú vektorhoz - 10 másik ilyen vektort rendelsz, ezzel így egy 100 db elemű síkot képezel, majd ilyen síkokból tizet egymás fölé helyezve létrehozol egy 3D-s
1000 db elemet (cellát) tartalmazó tömböt.
Ha pedig mindezt tomb(10,10,10,10,10,10) definiálással teszed, akkor egy
6 dimenziós 1000 000 elemű tömböt definiálhatsz...
Na igen... de ez csak a matek elképzelt terében létező valóság..
Ha a szabály az, hogy
- a vektorra merőleges irány jelöli ki a síkot, akkor bár síkként egy gömbfelszínt
is megfeleltethetünk matematikai megfontolásokkal, de
csak két , egymásra merőleges vektorok által kijelölt térrészt nevezünk síknak.
- ugyanezt a szabályt alkalmazva képeztük a 3D kitejedést, azaz
a már meglévő két vektor által kijelölt síkra merőleges vektorral
kijelöljük azon irányt, amely irányban végtelen sok egymást nem metsző
alapsík elhelyezhető..
- A negyedik dimenziódhoz mutass egy olyan irányt, ahová akár az alapsíkot,
akár az alapsíkkal képzett testet végtelen sokszor elhelyezhetjük úgy, hogy
egyetlen sík, ill. egyetlen test sem metszi a szomszédját.
(Azért említettem lehetőségként a testet, mert a kiterjedések számának növelésével, született a vektorból a sík.. mint önálló térelem, majd a következő szinten a síkokból a test mint újabb térelem, így logikus, hogy a következő
dimenzió bevezetésekor a test sokszorozása, mint korábban a sík sokszorozása,
adja a következő dimenziós térben az ottani testet.)
Nem lenne jobb ha maradnánk a valóságnál a matematikai "lehetne még"
ötletek helyett ?
A térben egymásra merőlegesen elhelyezhető max. 3 db centivel is mérhető
irány-hossz mellett bevezetve az időt negyedik kiterjedésnek..
Vagy túl snassznak találod?