zeku Creative Commons License 2008.07.30 0 0 3126
Összedobtam 1 árammérőt a bringára. Elsőnek 1 régi akksitöltő 10A-os analóg óráját raktam át, de így lefolytotta a gépet 5%-al. Majd az órával párhuzamosan egy vezeték, így 20A-os lett, és nem folyt semmit.

Tapasztalat:
Aszfaltúton. Induláskor, gyorsításkor 16A-ről megy lefelé. 15km/h-nál 16A, 20km/h-nál 12A, majd ahogyan közelít a 25-höz, beáll 6A-ra. Ezt viszont rendesen figyeli, mert ha jön egy hátszél és 26-ot túllépi akkor hirtelen már csak 4A lesz ami kevés a szintentartáshoz. Ha viszont előröl jön a szél, akkor gyorsan felmegy 8A-ra. Később, amikor már több mint félig lemerültem, ezt a 6A-os játékot 23km/h-nál kezdte játszani.
Homokban. Ha indulni nem tud, mert akkora a homok, 16A-rel próbálkozik. Ha elindul, 18A-t vesz fel. Majd csökken.
Szerintem, a sebesség (és a gázkarállás) függvényében adagolja az elektronokat. Kis sebességnél nagy áram, majd - bár a motor még bírná - mégsem ad neki 25km/h körül. Végig maximumon tartottam a gázt.
Amikor csak kisebb sebességet adagoltam a gázzal, akkor az áram is csökkent. De nem olyan mértékben, ami indokolná a kisebb sebességet. 25km/h-nál 6A, 19-nél 2,9A 12-nél meg 1,4A. Vagyis parányi a spórolás.

Szerintetek ezt a sebességkorlátozást beleprogramozták, vagy ez egyszerűen ez csak egy lineális függvény? Vagyis mivel lehet a végsebesség áramát növelni, valaminek az átállításával (pl. sebességfigyelő szenzor), vagy az áramkorlátozás átverésével (pl. 48V-ról 60 voltra növelés)?