Riderman Creative Commons License 2008.07.15 0 0 2971
UltraCap is kérdezte a védelem ill. leoldás állíthatóságát. Van esetleg valakinek képe erről a vezérlőről szétszedve? Engem is érdekelne.
Ha esetleg valaki úgy találta, hasznosak voltak a grafikonok, és átállította a korlátot, írja majd meg a tapasztalatokat!

Az igazán jó az lenne, ha cellánként lehetne figyelni az akkut. Ólomnál erre ma már sajnos nincs lehetőség (régen még az autó akkuknál fent voltak összekötve a cellák), de 12V-onként mérve is már jobb eredményt adna. Ha egy 48V-os pakkot használunk, és az induló 50-51V lemegy 46-48-ra, már nem lehetünk teljesen biztosak abban, hogy egyenletesen merültek, vagy esetleg 1 cella már mélykisülésben van. Sajnos a 9-10V-os határnál (36-40V pakkban) ez még inkább gond lehet, talán ezért is vannak gyárilag 48-ra állítva. Mondjuk az élettartamot mindenképp emeli, ha nincsenek teljesen kisütve, és 10-20% benne marad, csak a hatótáv ennyivel kisebb lesz, amit talán ellensúlyoz a korai leoldás miatti lassabb tempó.
Lítium akkunál, főleg ha valaki nem pakkban veszi, könnyű megoldani a cellánkénti figyelést, sőt szinte kötelező is.

Face, írtad korábban a modellezők által használt kis műszert, azt hol lehet kapni? Próbáltam rákeresni, de valószínűleg nem jól, mert nem lelem. :)