Jó, hogy belekaptatok az üres csuklósokba. Nekem is régi mániám az olajfaló csuklósok ritkítása.
A Borsod Volán tiszaújvárosi üzemegységének van 8 csuklós kocsija, ebből 4 kifejezetten új (3 méregdrága Mercedes Conecto, 1 Ik-C80), a többi Ik-280-as - ezek közül kettőt nem restellt a cég az elmúlt 3 évben felújítani (lehetett vagy 10millió). Közülük 5-6 dolgozik rendszeresen, a többi tartalék.
Nos összeszedegettem, hogy melyik mit csinál: egy csuklósnak lehetne összerakni egy normális fordát. Marad még 2-3 olyan járat, amire elkelne, s időpontegyezés miatt nem tudja az az egy megcsinálni. Oda szóló rásegítőt kellene küldeni, vagy még jobb, ha sűrítik a menetrendet abban az időszakban.
A többi mind teljesen felesleges: 8-10-20 utas a csuklóson. Van olyan járat, ami az első faluig visz 50 utast (felférnének a szólóra), utána 30 km-t megy 2-5 fővel.
Jól jellemzi az egészet, hogy van itt egy kis falusi része a városnak, oda a helyijáraton kb. 2005 óta egy E91-es kisbusz jár. Mindenféle gond nélkül váltotta fel a korábbi csuklóst...