Racilaci Creative Commons License 2008.06.20 0 0 8

Gyorsjárat magyar módra: 1,5 óra tökölés után 1,5 óra feszített tempó

 

 

A Borsod Volán Tiszaújváros-Budapest járatát tavaly elmésen átszervezték. Az eredeti ok az volt, hogy 1. a Volánbusz megszüntette a Mezőcsát-Budapest járatot, 2. a MÁV feladta a Mezőcsát-Nyékládháza vonalat.

 

Így most a Tuv.-Bp. a "két pont között a S-kanyar a legrövidebb"-alapon jár. Kb. 30 km-t ráadásul elképesztő rossz utakon, úgy, hogy az egyik 15 km-es kitérő (Hejőkeresztúr felé) 5 munkanapból 5-ször (100 esetből 99-szer) 0 pluszutassal jár.

Hejőkeresztúrból ráadásul továbbra is van vasúti kapcsolat Bp.-tel. Ezt tehát semmi nem indokolja.

 

A tökéletesen felesleges lépést az teszi totális ökörséggé, hogy valójában két járat közlekedik (szerintem fordított sorrendben) a vonalon:

1. Tuv. (5.45)-Sajószöged-Hejőkeresztúr-Mezőcsát (6.20)-Mezőnagymihály-Mezőkövesd (7.15)-Bp. (8.50)

2. Tuv. (6.00)-Oszlár-Mezőcsát (6.25)-Mezőnagymihály-Mezőkövesd (7.25)

 

Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a pesti járat pilótája vagy a végtelenségig húzza az időt Gelejig, hogy ne ő szedje fel az összes Mezőkövesdig utazó falusi utast (akik aztán zsúfoltságot okoznak a pesti járaton, plusz a jólnevelt diákok zajt, koszt, rongálást), vagy megy ütemesen, eltakarít a kövesdi busz előtt, amely így szinte üresen, a pestivel együtt érkezik Kövesdre. A pesti busz sorsa így is-úgy is kisebb-nagyobb késés az egész vonalon, merthogy utána 90 perc alatt nem lehet megtenni busszal a Mezőkövesd-Budapest szakaszt.

 

Megoldás: a két járat egyszerű felcserélése. (Akár még 10 perccel késleltve, 6.10-es indulással a pesti járatot.) 

Még jobb lenne, ha a mostani hátsó járat "mászná meg" a dél-borsodi kátyúkat, a bp-i járat Mezőkövesdig is autópályán menne, s ott biztosítana a cég fix csatlakozást a mezőcsáti utasoknak. Ekkor a tiszaújvárosi utasok (lennének naponta kb. 15-en, régen annyian voltak, manapság 6-7-en...) 5.45 helyett 6.20-kor is indulhatnának.

 

Persze a cég logikáját sajnos jobban tükrözné, ha a "kihasználatlanságra" hivatkozva egyszerűen megszüntetné a Tiszaújváros-Mezőkövesd betétjáratot...