Akos_IKS Creative Commons License 2008.06.12 0 0 1035
A forrás: http://www.artemisip.com/
Ez a cikkben szereplő cég honlapja. Elég érthetően és részletesen le van írva minden, ha megy az angol. Én nem tartom szélhámosságnak és ahogy láttam az oldalon, a licensz is elkelt már pár helyre.

Az olaj-tartály azért van, hogy tárolja azt az olajat, amit (leggyakrabban) a városi közlekedésnél, fékezéskor tolnak be egy másik tartályba, amiben a már említett gáz tartózkodik (anyja neve nem ismert). Szóval azzal, hogy az olajat pumpálják érik el a fékhatást (az olaj szivattyúja csak fékezéskor kapcsolódik a kerekekhez és lassítja azokat). Mivel országúton nem fékezgetsz, ott gyakorlatilag semmi haszna nincs a rendszernek, illetve nem sok, ezért is nem csökkent annyira az országúti fogyija.

Amikor ismét gázt adsz (zöldre vált a lámpa), akkor a tartályból kifelé engedik a folyadékot és a pumpa visszafelé kezd el dolgozni, ergo meghajtja a kerekeket.

"A kísérleti rendszert egy BMW 530i-be építették be, amely
vegyes ciklusban 7,2
városi ciklusban 6,9 liter benzint fogyasztott a mérések során, szemben a ...
vegyes üzemben 7,7
városban pedig 10,9 liter benzint igényelt 100 kilométeren."

Tehát az országúti 7,7-ről lement 7,2-re, mivel ott nem sokat ér a ketyere, a városi pedig 10,9-ről lement 6,9-re, mivel ott meg állandóan jár a pumpa, hiszen vagy a féket nyomjuk vagy gázt adunk, de a szerkezet segítségével ezt kevés üzemanyag felhasználásával tesszük. Az 5,8-at hol olvastad?

Sztem nem kamu, hanem nagyon is frankó és tök egyszerű. Nekem tetszik.
Előzmény: NeomatiK (1023)