-DuDu- Creative Commons License 2008.06.11 0 0 18338

Szia Art,

 

az 5W-30 és az 5W-40 közötti különbség a melegoldali viszkozitásban mutatkozik meg (ami ugye 30 és 40), ami azt jelenti, hogy az 5W-40 ugyanazon hőmérsékleten (mondjuk 100 C-n) egy nagyon kicsivel "sűrűbb" az 5W-30-nál. Ez a különbség valójában csak olyan kicsi a két olaj között, hogy jobbára csak laborban észlelhető.

Így a mindennapi használatban az 5W-30 és az 5W-40 között jóformán semmi különbség nem vehető észre.

Az 5W-30 -nál "hígabbakat" is használnak, sokszor még versenycélokra is.

Az 5W-s olajok másik előnye a 10W 15W.stb-hez képest, hogy előbb jut el a kenési helyekre, tehát ezeknél a motoroknál semmilyen problémát nem fog okozni sem az olajszivattyúnál, sem pedig azzal, hogy "lefolyik". A víz is lefolyik a felületen, de utána az vizes marad nemigaz? Az olajszűrőnél sem kell gubancra számítanod, ahogy a szivattyú nyomja, az bőven elég. Nem kell se jobban, se lassabban folynia.

Sőt, ne is jusson eszedbe ilyenen variálni, mert tönkreteheted vele a mocit.

Gyanítom, hogy 2002-ben is 5W-30-at kapott a gyárban.

 

Ami problémára gondoltál az 5W-30 esetében azok (bár nem teljesen alaptalanok) inkább egy 30 évvel ezelőtti konstrukciónál okozhattak volna gondot.

 

Ami az olajat illeti, én Liqui-Moly -t használok, szűrőből pedig a MANN, Hengst, Purflux márkákat, de van még egyéb kiváló márka bőven olajban és szűrőben is.

Előzmény: ArtArt (18335)