DJ. Bakter Creative Commons License 2008.06.10 0 0 2881

Az első egy szögheveder, azaz az inercianyomatéka (gyak. a hajlítással szembeni ellenállása) nagyobb, mint a 2. képen látható lapos hevederé.

 

A szöghevedert  lengő sínillesztésnél használják, ilyenkor az illesztésnél az aljtávolság majdnem akkora, mint a többi aljtávolság, csak kicsit kisebb.

A lapos hevedert az ikeraljas illesztésnél használják, ilyenkor az illesztési aljtávolság olyan kicsi, hogy az aljak gyak. egymás mellett vannak, mint a 2. képen.

 

Mindkét heveder lehet 4 vagy 6 lyukú.

 

A  3. képen is szögheveder van, csak nem tudták rendesen betenni, mert a sínleerősítések helyei nem egyeztek meg a szögheveder kivágásaival, így a sínek külső oldalain így is feltehető (a "szög" része felfelé van). Belső oldalon nem tehető így fel, mert beleakad a nyomkarima.

 

A 4. kép a varraterősítő, de nyilván ezt nem "gyárilag" építik be, csak akkor, amikor a varrat már majdnem tönkrement, még mielőtt teljesen keresztülrepedne. Azért olyan alakú, amilyen, hogy az AT hegesztés varratai odaférjenek.

 

Az 5. kép a kitérők csúcssínje és a közbenső rész sínjei közötti (ellenálláshegesztési) varraterősítő heveder.

Előzmény: Rbatka (2878)