Biovadász Creative Commons License 2008.06.06 0 0 309
Azért azt lássuk be, hogy több szempont szerint differenciálni a díjat igazságosabb mintha csak egy szempont szerint csinálod. 100%-osan igazságos pesze csak akkor lenne, ha egyénre lenne differenciálva, de az meg akkora plusz melót igényelne, hogy emelné a díjakat. :)

Merugye én pl melóba is kocsival járok, hétvégenként az ország különböző pontjaira és külföldre járok versenyezni szintén kocsival, és mindezt a jogosítványom megszerzése óta (ami 17 éve volt) balesetmentesen. Velem űber nagy kitolás lenne, ha csak a benzinfogyasztást vennék figyelembe. Jozsi bácsi meg aki évente két másikat lekoccol a Tesco parkolóban hétvégén, meg baromi jól.

Ellenben ha kor, lakhely, autó és kármentesség szempontjából is differenciálnak akkor az jobb. Nem tökéletes, de mindenképpen igazságosabb, mert még ha veszélyközösség szempontjából valaki a leggázabb csoportban van de balesetmentes, akkor B10-ben csak negyedannyit kell fizetnie, mint az ugyanabban a veszélyközösségben lévő M4-esnek, aki állandóan kárt okoz. A benzinbe épített kgfb-vel mind a ketten ugyanannyit csengetnének.
Előzmény: Antisystem (308)