Komolyra fordítva a szót: talán az lehet a megoldás, hogy néhány usgyit visszahozni Szentesről nyárra, így kiadható lenne 4 Desiro a 29-re. Az a baj, hogy ide a bz nem elég nyáron, csörgő meg nem fog jutni a betétjáratokra, örülnek, ha kitudják szolgálni a gyorsokat.
Kíváncsi vagyok, mi lesz a megoldás.
Apropó: a máv megrendelhetne már egy "komoly tanulmányt", hogy mikor kezdődjön a nyári menetrend. Ez a junius 21 vajon kinek az agyából pattant ki? Meg fokozatosan kellene bevezetni, mondjuk május elejétől 7végén már alkalmazni, mert az utazási igény a jelek szerint nem junius 21-gyel kezdődik.
Az off 8801 szerelvénye 7 halbis kocsival jár, ebből 5 (öt!) kerékpárszállító, 2 első/másodosztályú. A déli-tapolcai vonatokon meg jó esetben van 1 db, az hol az elején, hol a végén....ha meg bemondanák, hogy hol található, akkor nem kellene az állomásokon rohangálni szegény biciglistáknak, meg 5 percig állni a vonatnak. (ilyet eddig csak Révfülöpön hallottam, az ottani forgalmistát kellene klónozni egyébként is!)
Ha már bicigli: Tapocáról 16.30 után gyakorlatilag nincs kerékpárszállítási lehetőség Pest felé. Nyárra arra a szerencsétlen esti IC-re igazán tehetnének egy kerékpárszállító kocsit, akár egy halbisat, biztos behozná az árát!