GyöBzs Creative Commons License 2008.05.23 0 0 1490

Egy rövidebb válasz: mert az üzemi-műszaki szabályzat ezt előírja, illetve a feltétfüzetek is így tartalmazzák.

 

Egy kicsit kevésbé semmitmondó: a fedezőjelzők általában teljesen függetlenítve vannak a térközi dolgoktól (áramellátás, stb.), így annak zavara esetén is be tudják tölteni forgalomszabályozó szerepüket. Az esetek többségében a fedezendő pont és ahhoz a fedezőjelző előbb létesült, mint a pálya önműködő térközösítése, ezért is van a kettő szétválasztva.

 

Egyébként valóban lehetne akár spórolni, például az olyan nem foglalt vágány kijárati jelzőit leoltva, amelyhez nincsen beállítva vágányút, stb-stb. De ezek anyira marginális költségek, hogy szerintem nem érdemes vele vacakolni.

Kicsit OFF, de pl. senki nem foglalkozik azzal, hogy a háztartásokhoz hasonlóan csúcsidőszakon kívül a MÁV is bagóért vásárolhatná a villamos energiát. Arra a felvetésre, hogy járjanak éjjel a tehervonatok, mert olcsóbb az energia az volt a válasz, hogy a mozdonyvezető éjszakai pótléka miatt nem éri meg. Nos, szeretnék én jól kereső mozdonyvezető lenni és a kb. 100eFt nagyságrendű megtakarított energiaköltségnek megfelelően éjszakai pótlékot kapni.

Előzmény: Törölt nick (1484)