qualitaet Creative Commons License 2008.05.21 0 0 508
FOLYT.

ZR-es táblával láttam az első ,105/120-as '' ÚJ SKOCI ''-t.A számokra ,meg a motorvariánsra sajnos nem emlékszem, de a színére és az alkalomra igen. Drapp ,és a Balatonon '77.aug.
Jó pár bámészkodó vette körül ezt is.

ZT-64-16 PORSCHE 911 TARGA Tábla.:77.09. Autó :1975. Citromsárga,enyhe zöld bouquet-val.
(Dedicated respectfully to Mr. '' KEEP IT RETRO'')

ZT-65-07 77.09. MERCEDES 450SE Szürke-met. (Az első ilyen motorú amit láttam.)
ZX-70-98 78.02. MERCEDES 350 SEL Arany-met.

ZY-74-55 78.03. LADA 1500 Fehér.

Sajnos nem szép, de ''rendszámos'' történet ez is.

A fenti gk. '83 szept.-ben ,magántaxiként ,hátul egy hölgy utassal ,a piros lámpánál várakozott a sorban ,amikor a balról merőleges, a hegyről hosszan lefelé vezető utcából ,az építési törmelékkel dugig rakott YG-95-93 rsz. - fékhibája miatt lefelé száguldó – KAMAZ elsodorta.
Az ütközés erejéről annyit ,hogy a billencs még kb.30 méterre berongyolt a kertbe a fák közé ,maga alatt az összetiport kocsival. A nő állítólag túlélte ,szegény sofőrt , ha esetleg lopott kocsival ,és okmányok nélkül lett volna ,szerintem sosem azonosítják. A bejavítás máig látszik a kerítésen. (Mártonhegyi-Németvölgyi ker.)
Ilyen csúnyát jó darabig nem láttam.Azért is írtam le mert ez még sokáig emlékeztetett arra , hogy az autóban még álló helyzetben is meg lehet halni.

PG-14-74 78.09. LADA 1600 Tűzpiros. ( Az első ''egyhatos ,amit én láttam.)
PG-35-62 78.09. LADA 1600 Sötétkék.
PG-35-63 78.10. LADA 1600 Sötétkék.
PH-75-28 78.10 LADA 1600 Foszöld.
PI-25-82 78.11 LADA 1600 Citromsárga.

PR-00-99 79.07 MERCEDES 280 SE Világoszöld-met.
TD-51-75 80.08 LADA 1500 Fehér.

TH-83-23 MERCEDES 350 SEL Tábla:80.12. Autó:76.12. Fekete.

Ehhez is tartozik némi érdekesség...

Balatonfüreden van egy ''békebeli'' cukrászda ,hangulatos kerthelyiséggel,udvarias kiszolgálással , és nem utolsósorban kiváló termékekkel. Ide hordtam mindig az unokahúgomat ,és a velünk nyaraló
kis osztálytársnőjét. Amíg a kicsik a hatemeletes kelyhet próbálták magukba tuszkolni ,gondoltam dohányzok egyet. Igen ám ,.de a kocsit a kocsit egy szikár ,50-es pali vizsgálgatta ( 2001 kora nyarán az S8 még viszonylag jó kocsinak számított.) Az ember valahogy olyan fajtának látszott,aki mindig csak a '' mennyit fogyaszt'' című tételt húzza ki ,és nem is nagyon kíván ''továbbtanulni''.
(A legborzalmasabb a ''mennyi a vége?'' ! Erre jelzőt sem találok.)
Félreértés ne essék nagyon jól esik és megtisztelő ,ha a járműveimről érdeklődnek , értelmes vagy műszaki kérdésekre mindig szívesen válaszolok. De miért kell az embert rögtön és elsőre -
ünneprontóan - kedvencének a rossz oldaláról faggatni? Olyan ez ,mintha tolod a pici babát ,és nem azzal nyitnának ,fiú ,lány, hány hónap ,hanem hogy büdös-e a pelenka ,és mennyire ,amikor befosik. Ugyanúgy a gyerek velejárója ez ,mint a teljesítménynek (akkortájt főleg.)a fogyasztás.

Le kell,hogy szögezzem, én messze nem vagyok egy krőzus, de számtalanszor megfigyeltem , hogy az igazán tehetős emberek a legeslegnagyobb szarrágó pitlákok a világon. Az efféle ,végletekig kapzsi g...k ,a drága ,nagy és új autót szemrebbenés nélkül kifizetik ,de még manapság , a ''power dieselek'' korában is hátravágott hüvelykújjal a lapockájuk hegyét ,vagy a mellszőrzetükön ''körforgalom'' táblát utánozva történő vakarózás közepette ,keseregve siránkoznak :
''Sooóók , bázz 'eg!'' Nem egyet ,de nem is kettőt ösmerek.

Ettől való félelmemben gondoltam , teszek egy kört ,míg továbbáll. Jobbra nézve hevesen kalapálni kezdett a szívem. Egy hibátlan,P-(próba)-rendszámos , fekete 116-os Merci parkolt egy picit lejjebb ,én persze azonmód odareppentem. Azonnal világossá vált a kivitelből (350 SEL,kék cirmos-velúr, DEF-REF-klima ,el.ablakok,hátsó fejtámla ,stb),na meg a szélvédő sarkában virító '83-as és '86-os KPM-matricákból ,hogy nem egy '' rencerváltásutánbehozottsvájcihulladék''-kal hozott a össze a sors.

'' Tetszik? ''...szólalt meg mögöttem egy eldohányzott hang.

''Áá , nem ,dehogy !! Hülyéje...''-gondoltam magamban,amikor megfordultam.
Hát ki áll mögöttem?? Az ürge ,aki az imént még az S8-at stírölte! Kiderült ,ő a tulaj.
Mondanom sem kell ,hogy egy szempillantás alatt a világ egyik legszimpatikusabb emberévé lépett elő a percekkel korábban még rettegett polgár. Kinyitotta ,megmutatta ,beültem. (MULTIORGAZMUS) Makulátlan beltér, sehol egy idegen csavar, édeskés múmia-velúrszag ,eredeti fa , ''vastagság'' mindenütt. Alig tudtam türtőztetni magam (vadidegen ember előtt elég ciki pityeregni) a tag előtt ,de amikor valahogy megszólalt a magnó is , ( SISTER SLEDGE :''WE ARE AMERICAN GIRLS'') az addig , a túlnyomással hősiesen dacoló könnycsatornáim szelepei végképp feladták a küzdelmet.

Ö nemrégiben jutott hozzá , az előéletről meg csak annyit tudott ,hogy az állami szolgálat leteltét követően egy pesti vállalkozó használta ,óvva-védve hosszú esztendőkön át ,onnan meg
egy-két vidéki és pesti gazdán és a véletlenen keresztül a kezébe. Nagyon ráillettek ezek a TH-sra, ezért mondtam ,ha ugyanarról az autóról beszélünk ,lehet ,tudom a régi rendszámát .Ennek igencsak megörült ,és közölte , hogy a jelenlegi tábla CBH ,csak ideiglenesen vonatta ki a forgalomból ,ezért szúrja P-vel. Elszaladt az idő az izgalmas csevegésben , sötétedett. ''Hátakkorviszlátnemgodoltavolnakicsiavilágremélemhogytalálkozunkgrtulálokazsekutya''-szerű , kölcsönös nyalást követően elköszöntünk.
Ő üzembe helyezte aV8-at , - a végigfutó választókartól a tolatólámpa egy pillanatra felvillan, segg leül – majd méltóságteljesen elgurult.
Én meg úgy integettem utána ,mintha valakim a Don-kanyarba indulna.

Atyaúristen!!!! Én nem egyedül jöttem!!
Lélekszakadva rohantam a zárófélben lévő cuki teraszára ,a gyerekek :SEHOL ! Én felelőtlen állat , két 11 éves kislányt hagytam magára a rohadt Mercedes miatt. Azt az érzést senkinek sem kívánom... De megérdemeltem!
A szívroham és a stroke elegyét alkotó állapotom közepette , Marc Dutreux bűnlajstromát vettem sorba , a leghatékonyabb öngyilkossági módozatokkal egyetemben , amikor a jól megszokott idétlen civakodást hallottam a háttérben. A két kis hülye ott ücsörgött a fűben a kocsim mellett , mintha mi sem történt volna.
A fentieket legfőképp azért osztom meg , mert egy-két éve egy tévéműsorban , (MAGELLÁN ,úgy tudom ,én nem láttam ,de egy haverom igen.) és jó néhány bulvár napilapban pózolt BENKŐ DÁNIEL ,elmebajos LANTMŰVÉSZ ,( aki többek közt arról is hírhedt ,hogy egy szál faszban pengette hangszerét, élő adásban) mindeközben többször azt kamuzva , hogy nála van KÁDÁR JÁNOS 450 (??!)-es MERCEDESE.

Egészen biztosak lehetünk abban hogy a hibbant muzsikus HAZUDIK!

1, Sem a Minisztertanács ,de még a Politikai Bizottság sem használt 350-esnél nagyobb motorú W116-ost.
2,Az ő táblája is valami CBH. Bocs...

FOLYT.
Előzmény: Unser Wartburg aus Eisenach (504)