qualitaet Creative Commons License 2008.05.15 0 0 469

      BKV FOLYT.

 

 

Szóval egyévesen került a környékre a 00-88.  Vezére az egyik legjobb buszvezető haverom volt.   SZULTÁN-nak  becéztük ,köszönhette ezt a  testes, kissé HOFI-szerű fizimiskájának.  A polgári neve valamilyen Laci volt.

Iszonyú büszke voltam a pajtásam előtt ,hogy biciklizés,vagy csavargás közben ugyanúgy int nekem a volán mögül, mint a kollégáinak.

Fater bömösét is mindig  messziről kiszúrta ,fénykürtölt neki ,ő meg viszont. Eközben én, a schiebedachon kilógva,  csápoltam neki ,mint valami félhülye csöves az Ifiparkban.

Emlékszem ha az Anyukám vezetett , mindig izélgettem szegénykét :  "Villogj már ! Villogj már!       Barátságunk I -betűjére SZULTI  kicsit később tette fel a pontot.

 

 Egy alkalommal az örökké sertés-jelmezt viselő osztályfőnökünk kiséretében elindult az egész napközi fagyizni.  Pont az orrunk előtt ment el a járat, ezért a koca  és a többi tanár úgy döntött, hogy gyalog megyünk tovabb.  A  forró májusi égen  eközben fekete felhők gyülekeztek...

A   közelgő zuhé  okozta idegesség , meg az egyik eleven osztálytársammal folytatott permanens, idétlen poénkodás  - amivel imponálni próbáltunk az egyik legszebb kislánynak -  oda vezetett ,hogy az OFŐ a haveromat ,engem és  - ami a legszemetebb - a  szöszi tündérkét is hazazavart ,ami ugyebár a kollektív cukrászdalátogatásból való kizárást is jelentette.   A  kis copfosnak rögvest eltörött a mécses ,mi meg leforrrázva kullogtunk a csoport mögött.

Pár perccel később mogyorónyi jegek ,és némi szél kiséretében rázendített .               Én valamiért hátrafodulva láttam, hogy ismerős busz közeleg, intettem a megszokott

módon.   És ekkor jött az igazi büntetés. :   BUVU-VU-VU-VU-VU-VU..... ,satu és kipufogó fékkel  megállt a 00-00-88!  A lassulástól hangosan csapódva nyílt a leghátsó ajtó ,én meg ,  - mint valami profi bankrabló - ,azonnal véve a lapot , villámgyorsan fent termettem a - szinte még mozgó -  járművön.

Index balra ,parketta gáz , és az egész   - az égi haborútól szarráázófélben lévő csoportot -  koromfekete füsttel beterítve távoztunk a helyszínről...

 

SZULTÁN koma gesztusát az is felértékeli ,hogy a BKV -nál már akkor sem igen osztogattak KÍVÁLÓ DOLGOZÓ kitüntetést egy ilyen megállón kívüli eksönért.

 

Az említett gép '81 -körül tünt el a környékről, vezetőjével (sajnos) együtt.

 

GE - 01 29  . 1977 VÉGI.

 

 "Használtan"  jött a vonalra 1980-körül. Vezetője egy SPIELER ,vagy SPILLER nevű 2 méter feletti ,bajszos muksó volt. ( Hogy nagy játékos volt-e ,vagy esetleg így anyakönyvezték, sose tudjuk meg.)  Ő azzal tünt ki a 2-es brigádból, hogy isznyúan komoly tempóban hajtott. (Ma símán feljelentenék az utasok. Akkoriban ez sikk volt, meg nem is érték egymást a buszbalesetek, mint mostanság.) Egyszer ő is felvett szabálytalanul  -i gaz a megállóban - annak ellenére, hogy a viszonylatjelző -tartóban, a   GARÁZSMENET   FÜRST GARÁZS   ( érdekes, hogy eme intézmény mindmáig a Tanácsköztársaság idején karriert csinált  köztörvényes ,terrorista  bűnöző nevét viseli) felirat díszelgett.  A többi utas meg ott maradt.

 

SPILLERÜNK pár hónap múlva munkahelyet váltott, a busz maradt.

 

 

GE-05-49   ,GE-05-67,68,69,70,71.

 

Ezek szintúgy zsír újként kezdték pályájukat a vonalon, 1980-tavaszán.

 

A 05-71 kapcsán van egy szégyenteljes story. Ezt a járművet '81 elején egy        BERE LACI  nevű, tömött bajszú, göndör, arabos képű faszi vitte.

Felületesen , köszönöviszony szinen ismertük. Egy havas estén ,hógolyókkal dobáltuk a buszokat. Általában tovább mentek, leszarták.  Most viszont  a 05-71 nagyot fékezve megállt.

 Mi mi meg a szélrózsa minden irányába úgy széjjelrebbentünk, mint a galambok a

Moszkva téren ,amikor a  ZIL-ek utógyujtása hatalmas durranással visszalőtt.

 

Fél órával az eset után szegény BERE gyanutlanúl érdeklődött : ugyan biza' nem láttunk-e dobálódzó kölyköket  kicsit feljebb, ugyanis a 05-71 jobb szélvédője betört, és egy ilyen ablak Kb tízezer  (1981-ben járunk!) forint, és őt fogják megbaszni.

Nekünk szarháziaknak természetesen fogalmunk sem volt semmiről...

Vélhetőleg az egyik faszkalap jeget dobott.    NEM én voltam.

 

 

GE-06-36.                

  

Pár héttel fenti társait követve érkezett ez a darab ,azzal az érdekességgel,hogy őt terelte az általam először látott      NŐI SOFŐR! 

 

A hölgy KATI  névre hallgatott, a körülményekhez képest egészen elfogadható fejjel .

Állítólag később összeszűrte a levet egy  MATYI nevű '81 -körül a vonalra kerülő ,magyaros, huszárkapitány-ábrázatú bajuszos sráccal.  Aki mellesleg a        GE- 01-29  egyik új  sofőrje,  a brigádbeli egyik utolsó haverom. 

 

GE-06-37 FOLYT.

 

 

Előzmény: Unser Wartburg aus Eisenach (467)