BKV FOLYT.
Szóval egyévesen került a környékre a 00-88. Vezére az egyik legjobb buszvezető haverom volt. SZULTÁN-nak becéztük ,köszönhette ezt a testes, kissé HOFI-szerű fizimiskájának. A polgári neve valamilyen Laci volt.
Iszonyú büszke voltam a pajtásam előtt ,hogy biciklizés,vagy csavargás közben ugyanúgy int nekem a volán mögül, mint a kollégáinak.
Fater bömösét is mindig messziről kiszúrta ,fénykürtölt neki ,ő meg viszont. Eközben én, a schiebedachon kilógva, csápoltam neki ,mint valami félhülye csöves az Ifiparkban.
Emlékszem ha az Anyukám vezetett , mindig izélgettem szegénykét : "Villogj már ! Villogj már! Barátságunk I -betűjére SZULTI kicsit később tette fel a pontot.
Egy alkalommal az örökké sertés-jelmezt viselő osztályfőnökünk kiséretében elindult az egész napközi fagyizni. Pont az orrunk előtt ment el a járat, ezért a koca és a többi tanár úgy döntött, hogy gyalog megyünk tovabb. A forró májusi égen eközben fekete felhők gyülekeztek...
A közelgő zuhé okozta idegesség , meg az egyik eleven osztálytársammal folytatott permanens, idétlen poénkodás - amivel imponálni próbáltunk az egyik legszebb kislánynak - oda vezetett ,hogy az OFŐ a haveromat ,engem és - ami a legszemetebb - a szöszi tündérkét is hazazavart ,ami ugyebár a kollektív cukrászdalátogatásból való kizárást is jelentette. A kis copfosnak rögvest eltörött a mécses ,mi meg leforrrázva kullogtunk a csoport mögött.
Pár perccel később mogyorónyi jegek ,és némi szél kiséretében rázendített . Én valamiért hátrafodulva láttam, hogy ismerős busz közeleg, intettem a megszokott
módon. És ekkor jött az igazi büntetés. : BUVU-VU-VU-VU-VU-VU..... ,satu és kipufogó fékkel megállt a 00-00-88! A lassulástól hangosan csapódva nyílt a leghátsó ajtó ,én meg , - mint valami profi bankrabló - ,azonnal véve a lapot , villámgyorsan fent termettem a - szinte még mozgó - járművön.
Index balra ,parketta gáz , és az egész - az égi haborútól szarráázófélben lévő csoportot - koromfekete füsttel beterítve távoztunk a helyszínről...
SZULTÁN koma gesztusát az is felértékeli ,hogy a BKV -nál már akkor sem igen osztogattak KÍVÁLÓ DOLGOZÓ kitüntetést egy ilyen megállón kívüli eksönért.
Az említett gép '81 -körül tünt el a környékről, vezetőjével (sajnos) együtt.
GE - 01 29 . 1977 VÉGI.
"Használtan" jött a vonalra 1980-körül. Vezetője egy SPIELER ,vagy SPILLER nevű 2 méter feletti ,bajszos muksó volt. ( Hogy nagy játékos volt-e ,vagy esetleg így anyakönyvezték, sose tudjuk meg.) Ő azzal tünt ki a 2-es brigádból, hogy isznyúan komoly tempóban hajtott. (Ma símán feljelentenék az utasok. Akkoriban ez sikk volt, meg nem is érték egymást a buszbalesetek, mint mostanság.) Egyszer ő is felvett szabálytalanul -i gaz a megállóban - annak ellenére, hogy a viszonylatjelző -tartóban, a GARÁZSMENET FÜRST GARÁZS ( érdekes, hogy eme intézmény mindmáig a Tanácsköztársaság idején karriert csinált köztörvényes ,terrorista bűnöző nevét viseli) felirat díszelgett. A többi utas meg ott maradt.
SPILLERÜNK pár hónap múlva munkahelyet váltott, a busz maradt.
GE-05-49 ,GE-05-67,68,69,70,71.
Ezek szintúgy zsír újként kezdték pályájukat a vonalon, 1980-tavaszán.
A 05-71 kapcsán van egy szégyenteljes story. Ezt a járművet '81 elején egy BERE LACI nevű, tömött bajszú, göndör, arabos képű faszi vitte.
Felületesen , köszönöviszony szinen ismertük. Egy havas estén ,hógolyókkal dobáltuk a buszokat. Általában tovább mentek, leszarták. Most viszont a 05-71 nagyot fékezve megállt.
Mi mi meg a szélrózsa minden irányába úgy széjjelrebbentünk, mint a galambok a
Moszkva téren ,amikor a ZIL-ek utógyujtása hatalmas durranással visszalőtt.
Fél órával az eset után szegény BERE gyanutlanúl érdeklődött : ugyan biza' nem láttunk-e dobálódzó kölyköket kicsit feljebb, ugyanis a 05-71 jobb szélvédője betört, és egy ilyen ablak Kb tízezer (1981-ben járunk!) forint, és őt fogják megbaszni.
Nekünk szarháziaknak természetesen fogalmunk sem volt semmiről...
Vélhetőleg az egyik faszkalap jeget dobott. NEM én voltam.
GE-06-36.
Pár héttel fenti társait követve érkezett ez a darab ,azzal az érdekességgel,hogy őt terelte az általam először látott NŐI SOFŐR!
A hölgy KATI névre hallgatott, a körülményekhez képest egészen elfogadható fejjel .
Állítólag később összeszűrte a levet egy MATYI nevű '81 -körül a vonalra kerülő ,magyaros, huszárkapitány-ábrázatú bajuszos sráccal. Aki mellesleg a GE- 01-29 egyik új sofőrje, a brigádbeli egyik utolsó haverom.
GE-06-37 FOLYT.