Zicherman Istvan Creative Commons License 2008.05.13 0 0 19
(Folyt.)

(Szuvorov) ,,A szovjet hadosztályokban és hadtestekben, amelyek BT harckocsikkal voltak felszerelve, nem rendelkeztek állományukban gépkocsikkal, amelyeknek össze kellett volna szedniük és szállítaniuk az eldobott lánctalpakat: a BT tankoknak, miután ledobták a lánctalpaikat, kerekeken kellett volna befejezniük a háborút, eljutva a kiváló utakon az ellenség mély hátországába."

Halálos érv, mit ne mondjak - nem voltak járművek a lánctalpak szállítására, ezért a lánctalpakra nincs is szükség. Pedig igaz, valóban nem voltak ilyen járművek, amik összeszedték volna vagy szállították volna a lánctalpakat. Nem is volt rájuk szükség, tudnillik, a BT harckocsik a lánctalpaikat magukkal vitték. A lánctalpakról kerékmeghajtásra történő áttérés 30 percet vett igénybe, méghozzá a hernyótalpat több részre bontották, és különleges módon felrakták és rögzítették a hernyótalp feletti polcokra. Így olyan gépkocsik alkalmazása, mint amilyeneket Rezun kitalált a fölösleges lánctalpakról szóló tétele bizonyítására nem is volt szükség.
Nem hiszik? Először is, bármilyen harckocsikkal foglalkozó népszerűsítő könyvben találnak fotókat a BT harckocsikról, amelyeken a polcokra rögzített lánctalpakkal láthatóak a harckocsik; másodszor pedig, mellékelek egy igen kiterjedt idézetet a harckocsik alkalmazási útmutatójából, hogy ez hogyan is ment végbe/13/:

(A fordítótól - elnézést, a két fejezetet inkább kihagynám. Azzal foglakozik mindkettő - rész a BT-7 harckocsi alkalmazási kézikönyvéből, hogyan és milyen sorrendben kell leszerelni a lánctalpakat, és hogyan kell azokat rögzíteni a harckocsin, illetve miképpen kell azokat szállítani, majd felszerelni. Bocs, de nagyon sok szakszöveg.:()


Ahogy világosan láthatjuk, megvan az egyértelmű válasz: a lánctalpakat sehová sem dobták el, hanem a harckocsik azokat magukkal vitték, és ezért ilyen ,,lánctalpszállító" járművekre soha sem volt szükség. Az egész Rezun fantáziájának szüleménye.

(Folyt. köv.)
Előzmény: Zicherman Istvan (18)