(Folyt.)
(Szuvorov) ,,Éppen ilyenek voltak a BT tankok. Többet gyártottak belőlük, mint az a világ ÖSSZES országában megtalálható ÖSSZES típusból együttvéve, 1939. szeptember 1-ig."
És az olvasó ezt még el is hiszi! A szégyentelen hazugságot könnyű elhinni. Én is elhinném, ha nem lennék egy kicsit otthon a témában. Ugyanis arról van szó, hogy csupán ugyan abban a SzU-ban, a BT-vel egy időben gyártották a T-26 könnyű harckocsit. Ezek viszonylag lassú gyalogsági kísérő harckocsik voltak, és körülbelül másfél ezer darabbal több volt legyártva belőlük, mint a BT tankból. 1939 szeptemberében a külömbség körülbelül ezer darabbal a T-26 javára billent.
Ha megpróbálnak Rezun stílusában elmélkedni és érvelni, akkor milyen következtetéseket vonnék le a viszonylag lassú, gyengén páncélozott, de erős fegyverzettel rendelkező T-26 tankok tömeggyártását illetően? Íme, mint verzió: ezeketa harckocsikat biztosan lesállásokba akarták telepíteni, beásva lövegtornyuk szintjéig. No de uraim, ez már ellent mond Rezun ,,agresszív tankhordák" elméletének, mivel ez... védelmi harc!..
(Szuvorov) ,,A BT mozgékonyságát, sebességét és gyakorlati akciótávját a racionális, de nagyon könnyű és vékony páncélzatának köszönhetően érték el."
Mint már korábban elmondtam, ez nem így van. A sebessége kimagasló volt, de azt egyáltalán nem a páncélzat rovására érték el, mivel ez utóbbi a BT-nél semmivel sem volt rosszabb, mint a külföldiés hazai könnyű harckocsik esetében. Valóban, első látásra logikusnak tűnne, hogy a sebesség a páncélvédettség rovására lett biztosítva, de a BT homlokpáncélzata - miközben nőtt minden egyéb teljesítménye, fokozatosan elérte a 22 mm-et, miközben a lassú T-26 homlokpáncélja megmaradt 15 mm-nek, méghozzá a homlokpáncélja dőlésszöge sem volt racionálisnak nevezhető.
Ezenkívül, azt állítja, hogy a BT-k hordái óriási hatótávval rendelkeztek, amit szintén a páncélzat rovására értek el. Ez is hazugság. Mint már rámutattam, Rezun összegyűjtötte saját taktikai-technikai jellemzője számára a különböző típusok maximum-adatait, és azt az összes BT-re alkalmazza, kivétel nélkül. A BT hatótávolsága 150-160 km volt hernyótalpakon a BT-2 és BT-5 tankoknál, 160-375 km a BT-7-nél, és 520-630 km (és nem 700 km!) a BT-7M-nél. BT-7M harckocsiból összesen 788 darabot gyártottak, a gyártás teljes ideje alatt, és csak ők rendelkeztek ezzel a maximális hatótávval, méghozzá kizárólag póttartályok alkalmazása mellett, mközben a BTk ,,hordái" megelégedtek a jóval szerényebb 150-375 kilométerrel. Ezenkívül, ha Rezun állítása igaz lenne, akkor mivel magyarázható az a tény, hogy a BT-k minden egyes újabb sorozatánál a hatótávval együtt nőtt a sebesség és... a páncélvédettség?
(Folyt. köv.)