qualitaet Creative Commons License 2008.05.11 0 2 421

    

 Bizonyára feltünt, hogy enyhénszólva sok a körítés. Ennek pofonegyszerű az oka.

  A régi rendszámok régi járművekre emlékeztetnek. Ezek pedig, a múlt tárgyai és mint ilyenek , megélt  időszakokra,eseményekhez ,élményekhez köthetők. Az oldimerezés is csak felerészt műszaki hobby. Vastagon ÉRZELMI!. Amikor azt mondjuk egy olditmerre : " HÚÚ ,HA EZ BESZÉLNI TUDNA!!" Nyilván nem azt kérdeznénk ,miért melegszik a víz,vagy fogy az oil, hanem, hogy ekkor vagy akkor mi, no meg hogy volt.

 

 

   ISMERT EMBEREK.  

 

    Az első  helyen  számomra természetesen PÁGER ANTAL SZÍNMŰVÉSZ ÚR áll.       

 

 Az Ő villája majdnem a szomszédban állt. Személyesen is ismerhettem, Édesapámmal jó viszonyban volt. ( biztos jókat politizálnak odafönn,nyugodjanak békében! ).Gyakran  küldte át velem fater a kibaszott nehéz ruszki akkutöltöltőt, majd' leszakadt a kezem. Fogása az nem volt, a borotvaéles, sorjázatlan csiptetők meg véresre vágták alábam. Anti bácsi meg igazi úriemberként mindig személyesen hozta vissza , hasonló kínok közt.  (Arra meg krisztálytiszán emlékszem , hogy úgy káromkodott emiatt mint a záporeső. Mórózus öregúr volt, de a kölykökkel annál kedvesebb.)                                                                                                                    

 

Az első ami megmaradt ,egy IO-s piros FIAT 128. A szám homályba vész,meg nem is izgatott. A következő már tiszta, pontosan emlékszem :                                       

 

     ZN-02-00  LADA 1500 1977 tavasz.                                                   

                                                                                                                                       Hófehér, még a kocka króvmvéggel a kipufogón , de már fekete szellőzőkkel.

 

  Tóni Bá' mint említettem , egy igazi úriember volt ,de volt egy nem túl lovagias szokása : Amikor hazajött, percekig tartó, folyamatos dudálással jelezte hogy,megérkezett. Ő soha,semmilyen körümények közt nem volt hajlandó kiszállni. Képes volt kivárni, amig kicsoszog a már bőven 70-feletti neje, és nyitja a kaput, meg a garage-t.  Hacsak a fiatalabb családtagok nem voltak odahaza. Az ezeröcsi érces dudáját  meg utcákkal arrébb is hallani lehetett.)                                                                            

 

 GJ-80-00. LADA  2107   korallpiros.    1985.05.                                                  

 

 Az ídős aktor  87 évesen is vezetett. 1986 12.30-án temették.

 

 

 ZU-60-13.   MERCEDES 350SE 1977 .09. Vajszinű.           

 

Az omegás KÓBOR JÁNOS kocsija volt  .Érdekessége,hogy kéziváltós, ami ritka dolog a V8-asoknál.  MECKY  szülei a  Mártonvölgy utcában laktak.  

Gyakran jött látogatóba. Korai példány, mert nem volt az ajtókápitban "emelkedés ". Nyílván használtan hozhatták be. Kb öt évig szúrta ezzel. Néha meg a (gyerekszemmel is rendkívül csinos!)  

felesége autójával jött.                             

 

Ami akkor egy - ZK-35-64 -es,  '77 eleji korallpiros ezeröcsi volt.                                      

 

 ZU-56-58. VOLVO 244 GLE   1977.09  Ezüst ,amerikai kivitel,oldalt helyzetjelzőkkel.   

 

Ezzel, a szintén OMEGÁS, MOLNÁR GYÖRGY járt 80-84 között. Egyszer ,mintha a Pressert is láttam volna hasonlóban.                                                                      

 

Ha már LGT..                                                                                                                

 

1980 tavasza lehetett. A suli kertjében futkároztunk, amikor egy látásból ismerős verda állt meg a kerítésnél. A vezető kiszállt, felnyitotta a géptetőt ,matatott valamit, ment pár métert,majd megismételte a műveletsort. Majd ismét. Ekkor a vele utazó,torzomborz ,meglehetősen gyatra,viharvert spinkót ültette a volán mögé,ő meg hangos instrukciókat osztogatva szerelt tovább.                                                  

Ekkor mi  -gyáva,szégyenlős szarjankók módjára - ,vagy öten, különböző fák mögé bújva,egymás után szólongattuk: "INDIÁN! ,INDIÁN!, IN-DI-ÁÁÁÁN !!!                    

 

Annak ellenére, hogy a kreténkedésünk a lehető legrosszabbkor jött, ő nevetve szerelt tovább.  Miután megunta , visszazavarta a bőrt a jobb 1-re, és intett nekünk egy utolsót.  Kövér gáz, váltáskor egy nyikkanás , olajpamacs a krómos kockakipufogóból, és KARÁCSONY JÁNOS az LGT szimpatikus gitárosa, az UY-04-82  

rendszámú szintén korallszínű ,75-ös évjáratú,1500-ös ZSIGULIval (mert ez még az volt)  elporolt...

Sokszor láttam még előtte, utánna is.

 

BÁSTHY LAJOS  (a fiatalabbak nyílván nem emlékeznek rá) nagy színészvolt. Szintén színész (de alig ismert) özvegye Zolnay Zsuzsa , a KE-14-82 frsz-ú, '82 novemberi tűzpiros 1500 S-el közlekedett.

 

 

DC-77-76. BMW 320 i 1986.08. fehér.                                                          

 

 TEMESVÁRI ANDREA, akkoriban befutó teniszcsillag járt ezzel edzeni a normafához.

 

 

GJ-98-52   MERCEDES 280SE W 126 1985.06.

 

KABOS LÁSZLÓ alias "KISKABOS" cirkulált ezzel a vadiúj, gyönyörű, impozáns , hófehér hintóval orbán téri lakása és a város közt.  ( Ami BMW-nk is új volt, de ez Merci meglehetősen korszerű ,ritka dolog volt  akkoriban. Kiváltképp magyar táblával...)

 Viccen kívül: ha a Horn úgy nézett ki a volánnál,mint egy gyerek, itt azt hihettem, hogy TÁDÉ vezeti az S-klassét a MAZSOLÁBÓL,csak rőt hajjal.

 

 

TORDY GÉZA egy sötétkék E30-as  BMW 318i-vel jákált.Szintén GJ-s. Arra lakott Ő is.

 

KV-72-43. BMW 323i 1984.03. fekete.                                                                           

 

 KESJÁR CSABA,  fiatalon elhunyt ,tehetséges, autóversenyző. Futólag ismertem, szórakozóhelyekről. 1987 decemberében egy jót versenyeztünk a Vártól a Magistral discóig. Motortljesítményünk egyezett. Gondolom nem kérdés, melyikünk ért előbb a Gerlóczy utcába...  Akkor beszéltem vele utoljára.

 

GK-23-37 BMW 318i 1985.08. fehér                                                                               

 

DEMJÉN RÓZSI tulajdonát képezte új korától -jó pár évig-  ez a csont alapfelszereltségü példány.

 

 

PS-22-22  LADA 1600 1979.08. piros.                                                                   

 

 A "POGÁNY MADONNA" c. filmben tolatott el vele CSÖPI.

Ez az ízlésesen hevített ezerhatos a valóságban is BÚJTOR ISTVÁN-é volt.

Többször is láttam anno füreden. '84 tavaszán már egy KS-es ,1.6-os SIERRÁVAL motorozott. A számokat nem jegyeztem meg,mert már akkor sem tartottam túl sokra a típust.

 

 

KS-15-53  BMW 320i E30 1983.12. világoskék-met.

 

Ezzel a szépen extrázott, darabbal SZINETÁR MIKLÓS -hoz erősen hasonló embert láttam gyakran a hegyen. A  rendező úrnak elég jellegzetes pacekja van,de mindig csak távolról láttam,vagy parkolt. Nem 100%...

 

 

 1986 nyarán, a szállodában ahol életem első nyári munkáját abszolváltam , (mint megfogadtam,konkrét helyeket ,neveket nem említenék, tekintettel a privát emberekre,akik  -hozzám hasonlóan-  nem kívánnak a neten szerepelni. Akik ismertek,az más.Nekik vállalni kell.) , gyakran használta a medencét ,és egy          PT-32-15 frsz.-ú  1200-as LADÁval jött,  HAUMANN PÉTER.  Közvetlen afférunk nem volt, de igencsak hosszú és kanyargós pályafutásom során,azóta sem találkoztam egy ilyen öntelt,  felfuvalkodott, büdös paraszt, hólyaggal.   Folyton háborgott, oktatgatta a személyzetet. Neki mindent szabadott,de  "Ő " leszarta a többi vendéget , hangoskodott, fröcskölt az idóta fiával együtt. A köszönést az egész família legfejjebb a színpadról ismerte.                                                                                           

 

 

Ennek az izgága majomnak a szöges ellentéte volt, SINKÓ LÁSZLÓ szinművész úr   

 (SIR ANTHONY HOPKINS, néha JACK NICHOLSON.) magyar hagja. Ő egy KJ-s, narancssárga ,'83-as évjáratú SKODÁVAL jött úszni.

 

 

 A normális és szimpatikus vendégek listáját  tarkította még a '86 nyarán szerelmespárt alkotó

 ZALATNAY SAROLTA -CHRUDINÁK ALAJOS duó. (  Cini már akkor is szeretett pucérkodni. Amikor ledobta a ruháit a medence szélén ,nem igazán az jutott eszembe ,hogy kiszaladjak a reterátra rejszolni... és hol volt még a 2001-es Playboy?!  Pfúj! ALI egy elég sármos fickó volt még annak idején, fene az ízlését...)

 

ZALATNAYNAK akkor még szépen futott a szekere, egy GB-s, 1984 augusztusi 

MERCEDES 190 E-vel járt.

 

CHRUDINÁK a Magyar Televízió bilikék, 1981-körüli  AI-23-39- ES 1600-os LADÁ-ját koptatta.

 

Következik : BMW-táblák.

 

 

 

 

 

Előzmény: motorkami (413)