Gondoltam ha már ilyen sokan megszeretnék menteni a repteret és A320-sokat fondolnak oda megnézem,hogy mire képes valójában az futópálya. Elég sokat jártam már ott kisgéppel leszállva igy ismerem a a helyi infrastrukturális viszonyokat.
Választott útvonal Tököl - Dublin (kb 1100 NM a távolság).
Választott gép Airbus 320 CFM hajtóművekkel.
Mivel ez egy tipikusan full házas járat a fapados desztinációk között. Ezért teljes csomag és utas tehert pakoltam bele.
Take Off Weight: 75 tonna
Ebböl
Csomag+Utas: 19 tonna
Üzemanyag: 14 tonna
Gép önsúlya: 42 tonna
Tehát összesen 2 tonnával van a tipushoz adott Max felszálló súly
alatt a terhelés.
Szóval fogalmazhatunk úgy is teljesen full házas fapad Dublinba.
Szélirány 305 fok lökés mentes szél 6 csomóval.
Ez tipikusan Budapestre jellemző átlagos szél.
Terhelési adatok alapján a V2 155 Knots. Tehát a stabil levegőben maradáshoz
minimum kb 165 csomós sebesség szükséges.
32-es irányból használható Futópálya hossz 2500 méter. Tehát induláskor közvetlenül a gép
futópálya szigethalom felé eső végénél van. (Nem az áthelyezett küszöbbtöl).
A Flight Simulator adatai szerint (1+F) Flap-et használva 1.8 km-t kell megtenni a rotáláshoz. Ami kb az A3-as guruló úthoz esik. Innen kb 400 métert tesz meg a repülő még a földön és kb 2.2 km-nél emelkedik el. A küszöböt ép, hogy át tudtam repülni. Szóval egy jól megrakott fapados járat Dublinba már A320-al nehezen menne el. (Fenntiekben valamit tévedek akkor BJani illetve Trottli topiktársak 100% javitják, ök jobban értenek hozzá)
Előfordulhat sőt biztos, hogy vannak hibák a Wilco A320-al és a MS Flight Simulátorral ezért annyira nem kezelendő ténykét a dolog.
Mert Debrecenben csak 2250 méter a pálya, de onnan elszokott menni egy telházás chater Korfura. (Ebben biztos többet tud VGyuri)
Leszállás ugyanezek a paraméterekkel és 66 Tonnára csökkentve az öszterhet.
Igy 141 csomóra jött ki a Vapp. Tehát olyan 146 (cc 150) csomóval illik átrepülni a
küszöböt.
Auto Brake fékerő MED-re állitva, mert ha jól tudom a MAX csak Rejected Take Off-hoz használható, 32-es irány szerinti, tehát Szigethalom felett süllyedve (nem a Duna felöl) azthelyezett küszöbbhöz letéve a gépet le tudtam fordulni az A3-as gurulón. Tehát a lászállás nem probléma.
Fellszálást és a leszállást 3x követtem el valamint a felszállást egyszer 2-es FLAP állás mellett is. Utóbbival sem lett sokkal jobb a felszállás.
Maracskó Sándor weblapjáról vettem kölcsön a Tököli Gurulás térképet.Remélem nem problem!
Sajnos a 14-es küszöbnél lévő Halásztelki oldalra forduló guruló járhatatlan jellenleg így Halásztelek felé elképzelhetelen, a mostani nagy hangár környékén egy Terminál kialakitása. Futópálya tököli oldala van jobban ellátva guruló utakkal igy
csak arra az oldalra épithető Appron.
FS-böl készitett képeket a következő hozzászólásokhoz csatolom.