eyeore80 Creative Commons License 2008.05.07 0 0 581

Gondoltam ha már ilyen sokan megszeretnék menteni a repteret és A320-sokat fondolnak oda megnézem,hogy mire képes valójában az futópálya. Elég sokat jártam már ott kisgéppel leszállva igy ismerem a a helyi infrastrukturális viszonyokat.

 

Választott útvonal Tököl - Dublin (kb 1100 NM a távolság).

Választott gép Airbus 320 CFM hajtóművekkel.

Mivel ez egy tipikusan full házas járat a fapados desztinációk között. Ezért teljes csomag és utas tehert pakoltam bele.

 

Take Off Weight: 75 tonna
Ebböl
Csomag+Utas: 19 tonna
Üzemanyag: 14 tonna
Gép önsúlya: 42 tonna

 

Tehát összesen 2 tonnával van a tipushoz adott Max felszálló súly
 alatt a terhelés.

 

Szóval fogalmazhatunk úgy is teljesen full házas fapad Dublinba.

 

Szélirány 305 fok lökés mentes szél 6 csomóval.
Ez  tipikusan Budapestre jellemző átlagos szél.

 

Terhelési adatok alapján a V2 155 Knots. Tehát a stabil levegőben maradáshoz
minimum kb 165 csomós sebesség szükséges.

 

32-es irányból használható Futópálya hossz 2500 méter. Tehát induláskor közvetlenül a gép

futópálya szigethalom felé eső végénél van. (Nem az áthelyezett küszöbbtöl).

A Flight Simulator adatai szerint (1+F) Flap-et használva 1.8 km-t kell megtenni a rotáláshoz. Ami kb az A3-as guruló úthoz esik. Innen kb 400 métert tesz meg a repülő még a földön és  kb 2.2 km-nél emelkedik el. A küszöböt ép, hogy át tudtam repülni.  Szóval egy jól megrakott fapados járat Dublinba már A320-al nehezen menne el. (Fenntiekben valamit tévedek akkor BJani illetve Trottli topiktársak 100% javitják, ök jobban értenek hozzá)

 

Előfordulhat sőt biztos, hogy vannak hibák a Wilco A320-al és a MS Flight Simulátorral  ezért annyira nem kezelendő ténykét a dolog.

 

Mert Debrecenben csak 2250 méter a pálya, de onnan elszokott menni egy telházás chater Korfura. (Ebben biztos többet tud VGyuri)

 

Leszállás ugyanezek a paraméterekkel és 66 Tonnára csökkentve az öszterhet.
Igy 141 csomóra jött ki a Vapp. Tehát olyan 146 (cc 150) csomóval illik átrepülni a
küszöböt.

 

Auto Brake fékerő MED-re állitva, mert ha jól tudom a MAX csak Rejected Take Off-hoz használható, 32-es irány szerinti, tehát Szigethalom felett süllyedve (nem a Duna felöl) azthelyezett küszöbbhöz letéve a gépet le tudtam fordulni az A3-as gurulón. Tehát a lászállás nem probléma.

 

Fellszálást és a leszállást 3x követtem el valamint a felszállást egyszer 2-es FLAP állás mellett is. Utóbbival  sem lett sokkal jobb a felszállás.

 

Maracskó Sándor weblapjáról vettem kölcsön a Tököli Gurulás térképet.Remélem nem problem!

 

Sajnos a 14-es küszöbnél lévő Halásztelki oldalra forduló guruló járhatatlan jellenleg így Halásztelek felé elképzelhetelen, a mostani nagy hangár környékén egy Terminál kialakitása. Futópálya tököli oldala van jobban ellátva guruló utakkal igy
csak arra az oldalra épithető Appron.

 

 

FS-böl készitett képeket a következő hozzászólásokhoz csatolom.