Volt bizony, méghozzá 1987-ben. A mostani helyzethez képest a a nagy különbség volt, hogy ott 87-ben egyszerre volt ETCC és WTCC is. A történet ahogy én kivettem úgy néz ki, hogy mikor megalakult a 87-es WTCC már az elején látszott, hogy itt gondok lesznek. A nevezési költség ha jól vettem nagyon 10x annyi volt, mint akkor az ETCC-ben. Elvileg megállapodott a két sorozat, hogy Monza és Spa közös használatú lesz, de ebből végül nem lett semmi. Így az ETCC 7 futammal vitte végig a szezont.
A WTCC nevezési kötség problémája mellett, az évben még ott voolt egy csomó kizárás, különböző csapatokat zártak ki meg nem engedett elemek, üzemanyag, stb. miatt. Az Alfa el sem ment a tengerentúli versenyekre. 87 végén meg is szűnt a WTCC, és visszahozták 88-ra az ETCC formát. Hogy 88 végén aztán miért szűnt meg az ETCC is, azt nem tudom.
Ha megnézzük a régi WTCC-t, akkor sok hasonlóságot vehetünk észre az akkori és a mostani helyzet között: Vegyük az Alfát, akik 2005-ben kezdtek érdektelenséget mutatni, azután hogy a WTCC-t beiktatták. Ezek a betiltások is kisértetiesen hasonlítanak a mostani helyzetre pl. Dízel kérdés, H-váltó, stb. Csak azt sajnálom, hogy az ETCC-t külön nem fogják behozni, mert akkor a privátok azonnal átmennének a WTCC-ből. Egyedül a gyárak érdeke a WTCC, kérdés hogy meddig.