Porkő Creative Commons License 2008.04.14 0 0 16

Szép !

Mint említetted, Romet, MZ, CZ, T5- ös múltad van (az YBR-t nem ismerem), ezek mind sokkal kevésbé érzékenyek, a kelleténél alacsonyabb fordulatszámra. A 4ütemű (modern) egyhengeresek különösen, de még a gs is hajlamos a nyomatékszegény alacsony fordulattartományban a "lánccsapkodásra". Ezért az ember megtanul bizonyos szitukban, pl. hajtűkanyarokban, alákuplungozni, hogy simán, elegendő motornyomatékkal oldja meg a helyzetet. Úgy vélem, hogy a túlzottán alacsony fordulat többet árt, mint  a pörgetés, legalábbis több dolgot rongál egyszerre. A másik dolog, a váltás. Szerintem az az ideális, ha az ember a váltót olyan fordulatszám intervallumokban használja, amihez nem is kellene kuplungolni. Én híve vagyok a kuplungos váltásnak, jobban mondva nem vagyok híve a kuplung nélkülinek, de a jó váltás szerintem csak egy lehelletnyi ujjmozdulatot kíván, egy néhány milliszekundumnyi könnyítést, a megfelelően szinkronizált lábmozdulattal. Ehhez pedig fordulat kell. Gázt Neki !

 

Előzmény: CsA (15)