Athlay Creative Commons License 2008.04.06 0 0 75903

Na ez itt a baj kérem, hogy úgy közelítjük meg a témát, hogy az országos vasúttársaság. Ez így nem jó. Alapvetően a verseny megteremtésére volna szükség ebben az esetben is, a monopolpozició mindig csak a fogyasztónak rossz.

 

Én úgy csinálnám, hogy a vasuti infrastrukturát kiszervezném mondjuk három társaságba (Dunántúl / Bp / Kelet Mo.) Ezeket privatizálnám, egyfelől úgy, hogy bevonnék 51%-os tulajdonosnak valami nagy szakmai befektetőt, egy rész pedig mehetne a tőzsdére)

Ezekután privatizálnám a MÁV startot is, és teljes piacnyitást hirdetnék meg, az nyújt szolgáltatást a magyar vasuti piacon aki akar.

 

 

Amúgy pl ha jól tudom Nagy Britanniában és az USA-ban privatizált alapon működik a vasút.

Előzmény: uhu20 (75886)