üdv a fórumon...
nem gondoltam volna, hogy I.rendű főutak is ilyen szar állapotban lehetnek, azthittem, legalább azokat rendben tartják...
(a Db-Hh szakasz elhanyagolásába gondolom bejátszik az is, hogy már régóta napirenden van mellette az új 4es nyomvonal, ami bocskaikert ellenkezése miatt csúszik...
persze igazuk van, hogy ne a falu szélén menjen az új út, mikor ott a sok hely a pusztában...)
azt viszont nem nagyon értem, hogy szoboszló-Db között milyen tranzitforgalom van?
- mert a nagyvárad felöl jövők vagy pladánynál mennek fel a 4esre és mennek pest felé, vagy a 47esen mennek Db (és az M35, nyíregyháza) felé...
a 2x2esítéssel azért csínján kell bánni:
- ha a főút mellett (hacsak hosszútávon is) gyorsforgalmi utat terveznek , akkor célszerűbb annak a félpályáját megépíteni, így megoszlik a forgalom a régi és új út között, meg kapunk egy jó vonalvezetésű, településelkerülő nyomvonalat is. (a régi úton így nem kell elkerülőket építeni)
- ha viszont nem terveznek gyorsforgalmit, mert összességében nincs nagy forgalma az útnak, csak helyileg (jellemzően nagyvárosi bevezető szakaszokon) van extra forgalom, akkor ezeket a szakaszokat érdemes 2x2esíteni...