bossery Creative Commons License 2008.03.27 0 0 17807

Szia!

Az API egy osztályozási rendszert jelöl,főleg amerikában használatos, de vannak még más osztályozási rendszerek is, pl. ACEA.:


API
API, American Petroleum Institut : USA-beli kõolajipari intézet, amely a kõolajbányászok, kõolajfinomítók, -kereskedõk és -szállítók társulásában mûködik; a kõolajipar fejlesztését segíti kutatások vezetésével, foglalkozik információk összegyûjtésével és közreadásával, továbbá a kormány és az ipar közötti olyan együttmûködésekkel, melyek a kölcsönös érdeklõdésük körébe tartoznak. Az API egyik mûszaki ténykedése ölt testet az API-motorolaj-osztályozás-ban.

Röviden: legjobb teljesítményszint benzinmotor esetén SL, dízelnél CG

API motorolaj-osztályozás
API motorolaj-osztályozás, v. API Engine Service Categories (korábban API Service Classification), v. SAE teljesítményosztályozás: szikragyújtásos és dízelmotorokhoz a motorolajok minõségi szintjeire vonatkozó kategóriák meghatározása és értékelése, amelyet az API, az SAE és az ASTM közösen alakítottak ki. Az API motorolaj-osztályozás nyitott rendszer, amely lehetõvé teszi a motorolajok fejlesztésében és minõsítésében elért eredményeknek az osztályozási rendszerbe való bevitelét. Az alábbi táblázat az eddigi osztályokat, ill. kategóriákat mutatja be, másrészt az egyes kategóriákat vizsgálati módszerekkel és értékszámokkal a SAE J 183 szabvány definiálja.

API motorolaj-osztályozási rendszer
"S" jelû olajok, a benzinüzemû motorok kenõanyagai
Benzinüzemû motorolaj kategóriák

SA - Hatályon kívül.
SB - Hatályon kívül.
SC - Hatályon kívül.
SD - Hatályon kívül.
SE - Hatályon kívül.
SF - Hatályon kívül.
SG - Hatályon kívül.
SH - 1997 elõtt gyártott motorokhoz. Minden korábbi elõírás esetén alkalmazható.
SJ A - 2001 elõtt gyártott motorokhoz egységesen használható.
SL - 2001-ben életbe lépett, szigorított követelményrendszert kielégítõ teljesítményszint kategória. Minden amerikai Otto-motoros jármûben alkalmazható

 

ACEA
ACEA, Association of European Automotive Manufacturers : A korábbi CCMC utódszervezete, amely az 1991-es újjáalakítás alkalmából számos új gyártóval bõvült, és nyitottá vált további új belépõk számára.

2002-tõl érvényes ACEA teljesítményszintek benzinüzemû személygépjármû motorokhoz:

A2-96 Issue 3
Standard benzines kategória. Normál csereintervallum és terhelés melletti üzemeltetéshez, 1996-tól változatlan követelményekkel.

A3-02
Szigorított követelményrendszerû, stabil (osztályon belül maradó) viszkozitású kategória. Magas teljesítményû motorokhoz, a gyártó által engedélyezett hosszú csereintervallummal.

A1-02
Szigorított követelményrendszerû, energiatakarékos, katalizátorkímélõ kategória. Kifejezetten az alacsony súrlódású, kis viszkozitású (2.9 mPas < HTHS < 3.5 mPas) motorolajjal üzemelõ motorokhoz fejlesztve. Egyes motortípusoknál nem alkalmazható.

A4 -xx
Bevezetés elõtt álló kategória a közvetlen befecskendezésû (Gasoline Dierect Injection), szegénykeverékes üzemállapotban is mûködõ Otto-motorokhoz.

A5-02
Szigorított követelményrendszerû, energiatakarékos, stabil (osztályon belül maradó) viszkozitású kategória. Kifejezetten az alacsony súrlódású, kis viszkozitású (2.9 mPas < HTHS < 3.5 mPas) motorolajjal üzemelõ, nagy fajlagos teljesítményû motorokhoz fejlesztve. Alkalmas a gyártó által engedélyezett hosszú csereintervallum teljesítésére. Egyes motortípusoknál nem alkalmazható

 

 

Véleményem szerint sürgősen cserélj olajat, bármelyik ma kapható márkás 10w-40-es olajra, amin már tuti, hogy API SJ vagySL feliratot fogsz találni!!! Bőven megfelel az autódba!!!!

Előzmény: fotyierik (17806)