wector81 Creative Commons License 2008.03.26 0 0 999
Sokan bele sem gondolnak, hogy miért ez a nagy tapadásfokozás a lánckenőknél. Az olajat a pumpa a láncvezető felső részébe tolja be, egy kis lyukon, tehát ahol a lánc "elindul". Mivel azonban legtöbbször az ember lefelé vág, ott, ahol a lánc már visszafele "jön", fontos, hogy a lánc az orrkeréknél történő visszafordulásakor ne fröcskölje ki magából az olajat és az alsó visszaút során történő vágáskor, amikor a legnagyobb a terhelés rajta, is kenve maradjon. Ezt a sima motorolaj nem tudja biztosítani, hacsak nem fosatva van az olaj horonyba, minimális réteg marad csak a surlódó felületek között és ez nagyobb kopást eredményez; hosszabb, nagyobb terhelésnél pedig égést. A kölcsönzőnkben hoztak már vissza úgy Husi 357XP-t, hogy rögtön kuka a vezető meg a lánc is, mert az illető motorolajat tett bele és szó szerint szétégett az egész lap, láncostúl...emberkének ez kb 15.000pénzébe került - volna, ha nem vagyunk ilyen rohat jószívűek... Szóval nem hiába mondják, hogy láckenőolajnak lánckenőolajat használjunk!