Vgyuri Creative Commons License 2008.03.24 0 0 1520

Azért ne tegyél egyenlőségjelet a börgöndi zöldmezős légvár, és a 14 éve működő debreceni repülőtér, amibe a város eddig +5milliárdot ölt bele, és most fut a pénze után. Ugyanis amelyik város nincs benne az ICAO listában, meg a többiben, az nincs.

 

A cargo terminál már nem a város pénze, bár nyilván meg fogják találni a módot, hogy még párszáz milliót belepumpáljanak. Amikor kialakult a debreceni repülőtér jelenlegi státusza, akkor világos volt a koncepció, az európai szokásoknak megfelelően 150-200 km-enként illik lenni egy nagygépek fogadására is alkalmas reptérnek - már csak repülésbiztonsági okokból is. (Emellett 50 km-enként, idegenforgalmilag fontos helyeken lehetnek még közepes méretű regionális repterek.) Ez volt Sármellék és Debrecen. Hogy azóta egy csomó önkormányzat presztizsokokból ezekre rá akar licitálni, mert van a környékén egy lepukkant kifutópálya, vagy nagyobb mező, az már azoknak a dolga, akik pénzt adnak a légvárépítésre, vagy legalábbis a tanulmánytervek készítésére és a promócióra.

 

Az, hogy az ország 2. legnagyobb városának a környékén nincs szállítani való, az már nem repülőtér, hanem makrogazdasági kérdés.

 

 

Előzmény: uhb129b (1519)