Törölt nick Creative Commons License 2008.03.23 0 0 9759

A körvasútsori nyomvonal annyiban lett volna jobb, hogy rövidebb és így ócsóbb, valamint magát a városi forgalmat is jól szolgálta volna.

szerintem a jelenlegi forgalom mellett már igencsak indokolt a városhatáron vezetett gyűrű... (még akkor is ha meglenne a munkáskörút...)

 

az persze más kérdés, hogy normális várostervezés/építés esetén már rég készlenne a munkáskörút, hiszen a növekvő forgalmi igényekkel lépést tartva, esetleg kissé elébemenve, időben kiépülnek bentről kifelé haladva az újabb gyűrűk, pl.:

 

- a 60as években a hungária

- a 70es években a munkáskörút

- a 80as években az M0

 

ez még csak gyors tempónak sem nevezhető, csak szép nyugis, ütemes építésnek...

és ezesetben ismeretlen lenne a "közlekedési probléma" kifejezés budapesten...

 

ezzelszemben elvesztegettünk 3-4 évtizedet, érdemben nem épült gyűrű irányú elem, dunahíd kereken 40 évig!!! nem épült - nemcsak pesten: az egész országban...

 


Még igy is viszonylag jól megúsztuk a "tereljük át az átmenőforgalmat a belvároson" hatvanas évekbeli mozgalmát (nem úgy mint Prága vagy Pozsony), legalábbis bontás nélkül.

 

szerintem meg rosszabbul jártunk:

 

nálunk a belváros kellős közepén megy át egy 6sávos sétálóutcai sztráda, míg prágánál azért legalább valami nagykörút méretű gyűrűn elkerüli azt, pozsonynál meg az óváros és újváros közötti széles senkiföldjén megy, kifejezetten javítva a városi közlekedést...

(az más kérdés, hogy az intenzíven növekvő tranzit miatt már ott isidőszerű a városelkerülő nyomvonal...)

Előzmény: M43 (9758)