spacc Creative Commons License 2008.02.15 0 0 163

....hogyis monta anno a mardel?    Frászt, meg megint egy frászt!

 

Csúszás oka lehet:

 

A motort rögzítő csavarok nincsenek kieresztve (a motor nem rugózott állapotban van, hanem szállítási poziccióban a sasszihoz van szorítva.

 

Ha le van eresztve, és mégis csúszik, akkor az bizony az IDLER hibája:  megkopott, kikeményedett...CSERE!

 

Láccólagos a megoldás a rugóerő növelése, a tányért ugyan meghajthatja, de szar a nyávogási értéke így,  és rövid idő alatt az idler teljes elhasználódását okozza.

 

Hogy érthető legyen: a rugó csak arra van, hogy a kezdeti kontaktust létrehozza a tányér-idler-motortengely kapcsolatban, az érintkezéskor az idler mintegy beékelődik a tányés és a tengely közé biztosítva a slip,entes kapcsolatot, és az ékelődés miatt az idler forgási síkja is ideális pozicciót vesz fel, míg külső feszítés hatására ez nem teljesül.

 

Meg lehet kisérelni az idler frissítését, az kiszerelve megfelelő átmérőjü tengelyre szosítva egy drillel megpörgetni, és a gumiélt nagyon finom dörzspapírral egy kicsit megkoptatni ügyelve az eredeti élformára (lekerekített ék), ez ideig-óráig segíteni szokott, de az ujragumiztatás a megnyugtató megoldás ez ismervén az e területen lévő szolgáltatásokat 50-60 dollár körüli összeget jelent. Az én gyalucskám  az elmúlt 36 év alatt már a második idlert "fogyasztja", 82-ben vettem két darabot majdnem annyiért, mint amennyibe az egész gyalu került.