Hát öregem, most remélem nagyon okosnak érzed magad!!!!
Probaltam egy kis objektivitast csempeszni a tortenetbe :-)
A szerelő motorikusan nézte meg a kocsit és akkor semmi gond nem volt, mert egy próbaút hosszára úgy rendberakták!! …de ugye ilyennel már találkozhattunk…. (A blokkot mégse kaphatta szét helyben a szerelő, és nem hiszem, hogy te megtetted volna.)
Kezdjuk ott, hogy mivel ez egyfajta hobbim, szivesen jarok el az ismeroseimmal hasznalt autot nezni, persze csak azt a nehany tipust, amit alaposabban ismerek.
Azert szoktam elmenni, hogy egyutt kiszurjuk a teljesen szar autokat (erosen torott, tul sokat futott), illetve megbecsuljuk, kb mennyit kell biztosan rakolteni az autora a kozeli jovoben. Kb ennyi, amit biztonsagosan fel lehet vallalni, esetleg milyen kompromisszumokat kell hozni a tulajnak. Ezen informaciok birtokaban konnyebben dontheti el, erdekli-e a konkret auto.
Nagyon gyakran mar az internetes hirdetes kepeibol vagy szovegebol ki lehet szurni, hogy melyik autonak vannak komoly problemai. A szemrevetelezes a retegvastagsag megmeresevel tortenik. Az okosan vegzett meresekbol nagyon sok dologra lehet kovetkeztetni. A muanyag-eleju autoknal (pl. Renault) szinten vannak trukkok a balesetmentes eloelet igazolasara.
A motorba nem lehet belelatni, egy egyszeru szemrevetelezes gyakorlatilag nem mond semmit. A motor hangja, viselkedese mar valamivel tobbet elarul, de csak a tipust igen alaposan ismeroknek. Azert ra szoktam nezni az olajra es a hutofolyadekra: a jol belott szint, a folyadekok szemrevetelezessel megallapithato allapota, meg nehany apro jel (pl olajszuro markaja) a karbantartas rendszeressegere, lelkiismertessegere enged kovetkeztetni.
Ha az auto atment ezen az egyszeru vizsgan, johet a muszeres diagnosztika: a hibauzenetek puszta lete, illetve jelleguk szinten kizaro ok lehet. igen, ehhez el kell vinni az autot egy nagyobb szervizbe -- de ezt az AAA-nal is engedik, valaki leirta mar a sajat tapasztalatat.
Szemrevetelezessel jol vizsgalhato a tengelykapcsolo, a futomualkatreszek, a kormanymu, a fekek, a kipuffogorendszer allapota.
De ezeknek, amit leírtam általában már mind elő kellett, hogy forduljanak eddig, szóval tudniuk kellett róla, okoska!
Nincs olyan modszer, amivel 3-4 ezer kilometeren keresztul tunetmentesse lehet tenni egy gyakorlatilag vegelgyengulesben meghalt motort.
Szoval -- szerintem -- egyaltalan nem biztos, hogy akar az auto elozo tulajdonosa is tudott volna rola. (Tenyleg, begul hogyan oldodott meg a problema? Motorfelujitassal?)
Mert számukra az egész motor és az egész váltó amblok kopó alkatrésznek minősül, csak ne kelljen semmit se költenie a cégnek a javításra. Egyébként a szerződésben nincsenek részletezve a dolgok. Csak „motor” és „váltó” szerepel :DDDDD
Akkor ezek szerint megiscsak reszletezve van. Ha azt irjak, hogy a motorra es a valtora vonatkozik a garanciia, az egyreszt meglehetosen galans, masreszt egyertelmuen mutatja, hogy azt nem soroljak a kopo alkatreszek koze.