Kuruc71 Creative Commons License 2008.02.03 0 0 3037
"Pontosabban: ha volt bármilyen rádióforgalmazás a feltételezett lelövő géppel, akkor annak a környéken több helyen nyoma kellene, hogy legyen.
Nem hiszem, hogy ebben a ciprusi radarkezelő benne lett volna. Vagy radart kezelt, vagy mást.
Ezért nem stimmel, hogy ő repülőt is látott, rakétákat is, és tudta, hogy azok hőkövető Sidewinder-ek."



OKÉ !

Szimpla teória arra hogy mi ( is ) történhetett esetleg ott és akkor.


1. ) Akiket itt kiképeztek Palesztín nevezzük most őket harcosoknak. Azokat nem páncélos hadviselésre, vagy repülőgépet vezetni képeztek ki. Ennek a csoportnak a célja továbbra is a Libanoni kormány megdöntése illetve a konkurens csoportok megsemmisítése által a hatalom megszerzése volt. Erre 30-50 fő még ha mindegyik egy külön harckocsit is vezet sem lenne alkalmas, kivéve ha szabotázs akciókra robbantásokra, meglepőaknák robbanócsapdák telepítésére azaz terorra lettek volna kiképezve. Ha ezt a kiképzést kapták ( volt szerencsém beszélni két helyi emberrel is akik ott voltak Somogyországban egy ilyen kiképző táborban mikor éppen a ilyen embereket köztük talán Carlost is képezték ) akkor a kisérő szálítmány amit velük küldteka gépen kézifegyverekből, optikai megfigyelő eszközöökből, éjjellátókból, robbanóanyagból időzítőkből gyutacsokból robbanó és gyújtózsinórokból állhatott. A robbanóanyagok a közhiedelemmel ellentétben nem olyan érzékenyek hogy ha láng éri akkor robbannak. A TNT alapú robbanyagok annyira stabilak hogy a katonák téli hónapokban bizony fűtöttek is vele egy egy levágott darabot a kályhába dobva.
Így nem feltétlenül kell egy nagy detonációt várni rakétatámadás esetén csak akkor ha pont ott találja el a rakéta a sárkányt. A hajtóművek a raktértől pedig messze vannak így valszeg ha infrás volt a rakéta akkor még csak oda se köszönt az "árúnak". A füst amit viszont a szemtanú láthatott mikor a gép lezuhant lehetett az égő kerozin illetve a felszálló gőz keveréske.

2. ) Honnan tudhatta a Cipruson szolgáló hölgy hogy két SIDEWINDER-t indítottak rá ? Azt ugye tudjuk hogy ez az állomás nem egy egyszerű légtérellenörző állomás volt hanem egy katonai elektronikus megfigyelő állomás. Azaz a légtér figyelésén kívül szinte minden elektronikus jelet igyekeztek különböző eszközökkel összeporszívózni a rádióktól az IFF rendszereken át egészen a zavaróberendezések sugárzásáig. A rádiófelderítés kicsit leegyszerűsítve úgy nézett akko de szinte ma is ki, hogy úl a kezelő egy szélessávú vevőkészülék elött emelyik ha vesz egy adást kijelzi a frekit amin érkezett. Ha ez meg van akkor arra a frekire ráállnak és azt rögzítik hallgatják. Feltételezve hogy az IAF gépe lőtte le a gépet( hozzá teszem hogy ha a fenti találgatásom igazak akkor sajna jogosan) akkor a vadász a felszállás után rávezetést kapott a légiirányításól. Azaz volt idő bemérni a frekit és ráállni még mielött az a MALÉV gép közelébe ért volna. A kezelő ( talán éppen a hölgy) ott ült a fülhallgatóval a fején és hallgatja hogy irányítják a gépet a MALÉV gép mögé és adnak ki neki tüzelési parancsot. Talán hallotta is mikor a pilóta jelenti a rakéták kilövését "FOX 3" ami kötelező mikor elengedi az ember a rakétát a levegőbe.
Így ők megalapozottan állíthatják hogy MELYIK ország légereje, MELYIK,MILYEN rakétával lötte le a gépet.

3. ) Abban pedig semmi különös nincs hogy ezt a rövi szakrádiózást a pilóta és a légiirányítást között senki nem rögzítette , ugyanis ez nem polgári frekin történt így azok képtelenek is lettek volna ezt meghallani. A frekvenciatartományuk nem is alkalmas nagy részt a katonai forgalmazás vételére. Így nem meglepő hogy a civílek között nincs nyoma ennek a rádiózásnak.




Szerintem.